דף הבית / המשבר ופתרונו / הליברליזם, זהו הפאשיזם של היום

הליברליזם, זהו הפאשיזם של היום

דעה (ו.בגדאסריאן, מומחה למדעי המדינה, דוקטור למדעי ההיסטוריה, פרופסור): הליברליזם, זוהי תנועה אוטופיסטית. בתור מערכת, היא לא הייתה קיימת מעולם ובשום מקום, ובעיקרון גם אינה יכולה להתקיים. מחוץ לחברה האדם פשוט אינו קיים. ואילו החברה תמיד מטילה אי אילו הגבלות, איסורים.

הליברליזם מכריז על תוכנית הפוכה לחלוטין, הסרת האיסורים. הליברליזם התפתח בתור אידיאולוגיה להסרת האזיקים החברתיים, כגון הדת, המדינה, העם, המשפחה. הליברליזם מאז ומתמיד קיים בשילוב פרדוקסלי של חופש של אחדים לעומת חוסר חופש של אחרים.

ביוון העתיקה קידמו את רעיון החופש ליד הצמיחה של העבדות. החופש אינו חל על עבדים.

בימי הביניים, בתי החרושת המסחריים החופשיים היו המרכז לסחר בעבדים ברחבי הים התיכון. העבד לא נחשב לאדם אם הוא לא בעל אזרחות.

העת החדשה: התפתחות רעיון החופש הפוליטי לצד הקמת המערכת של הקולוניאליזם העולמי. בקרב בעלי העבדים, תיאורטיקנים רבים של ליברליזם (ביניהם הנשיא וושינגטון). המושג "אדם" עדיין היה בעל אופי סלקטיבי, כמקודם. אותן היסודות הפרדוקסליים היו גם לליברלים הפיאודלים הרוסיים.

רק במאה התשע עשרה, יצא איסור להחזיק עבדים. אולם המתיישבים למדו כיצד להשתמש במנגנוני הניצול בדרך עקיפה. העבדות הפיסית הישירה מומרת לעבדות כלכלית. חופש בעלי המשאבים, כמקודם, משתלב עם חוסר החופש של אחרים, אשר מוכרזים כחופשיים רק באופן רשמי.

היום הליברליזם הוא סוג של ניאו-קולוניאליזם, זהו מנגנון של עבדות כלכלית בלתי אלימה.

הפאשיזם והליברליזם הן תופעות דומות, אלה הן שתי גרסאות של ההתפשטות המערבית בעולם. הפשיזם הורשע. הגיעה העת להרשיע גם את אוטופיית הליברליזם.

הערה: האגו הטבעי שלנו רק מחליף בין המושגים, אך המהות נשארת. ולכן, המבנה החברתי הכלכלי, הניצול, נשארים אותו הדבר בכל הזמנים. לפנינו עומדות שתי דרכים, או חזרה לברבריות, או חיבור שלם כללי של אזרחים שווים, כתוצאה מתיקון טבע האדם על ידי ההשכלה האינטגרלית.

ידיעות קודמות בנושא:
הליברליזם לא עובד
שינוי החברה יוליד יחסים כלכליים חדשים
קריסתה של המערכת הליברלית העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest