דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ה"לגו" החי של הבריאה

ה"לגו" החי של הבריאה

ספר הזוהר, פרשת פקודי, 157: "בכיסאות המים עולים ויורדים, שמאירים מלמטה למעלה, ומלמעלה למטה. אלו שירדו, כורים בתהומות ובוקעים אותם. אלו העולים, נכנסים באלו הנקבים שבאבנים, שבמסך דפה דראש ז"א. ועולים וממלאים לשבעה ימים, שהם שבע מלכויות שמחזה ולמעלה".

הזוהר מדבר רק על חיבור הרצונות: באיזו צורה הם מתחברים, אילו התכללויות של קשרים נוצרים כתוצאה מכך, אילו אורות מתגלים בהתאם להשתוות הצורה בין הקשרים של הרצונות לבין האור, שהוא תכונת ההשפעה שהם מגלים ביניהם.

לפי המידה שבה אתה מתקן את המערכת הכללית, כשאתה מחבר רצונות שונים וקבוצות שונות של רצונות – במידה הזאת אתה מחיה את המערכת. ואז אתה מגלה שזורמים בה תכונת ההשפעה, האור, החיוּת, החיים. אין יותר שום דבר חוץ מזה. מחוץ למערכת הזאת לא קיימים לא הבורא ולא הנברא. הכול נמצא בתוכה. היא ניצבת לפנינו כשבורה, כי כך אנחנו מגלים אותה מתוך התכונות הלא מתוקנות שלנו, כדי להשיג על ידי החיבור את התכונות שלה, את הזרמים שלה, החלקים שלה, כיצד הם פועלים יחד.

אנחנו עוסקים ב"לגו" חי: אתה מחבר יחד חלקים נפרדים, והם קמים לתחייה, וכך, בהדרגה, ככל שאתה מצרף עוד ועוד חלקים, אתה מחיה את כל המערכת, היא מתחילה לפעול ואתה מגלה את התופעות השונות שבה.

אין לנו עבודה אחרת. עכשיו, בזמן הזה, אנחנו ניגשים לעבודה המעשית של חיבור הרצונות שלנו, המחשבות שלנו. הם מתגלים לפנינו כמחוברים יותר ויותר מיום ליום, ולכן נדמה לנו שהעולם הוא כזה מבולבל. אבל אנחנו עצמנו הם אלה שמבולבלים. אנחנו לא מבינים שהעולם הולך להיות יותר מחובר מאיתנו. נותנים לנו להבין שקיים בינינו שבר, משבר. ואנחנו צריכים להבין שכל המשבר הזה הוא בתפיסה שלנו. צריכים להתחיל להתחבר, לחבר את הרצונות שלנו. רק על זה מספרים לנו המקובלים, על המקום היחיד שאנחנו צריכים לתקן: הקשרים בינינו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 10.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
משבר הוא לידה של דבר חדש
בין הרצוי והמצוי
בספֵרה הזוהרת של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest