דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הלב כמו לימון סחוט

הלב כמו לימון סחוט

בהתקרבות יש כמה שלבים. בשלב הראשון, האדם מברר שככל שהוא משתוקק לחיבור כדי להשיג את העולם הרוחני, הוא רואה עד כמה שהוא לא מסוגל לזה. הוא לא מסוגל להתחבר עם החברים, לא לגלות את הבורא, כלומר את תכונת ההשפעה בתוך החיבור.

הוא משתדל, עד שרואה שהוא לא מסוגל. והדבר הראשון שהאדם מגלה זה שכוח הבורא מוכן ומסוגל לעזור לו. לכן הוא אומר ש"אין עוד מלבדו" ושרק את זה הוא צריך.

כדי להגיע לזה, אז בהתחלה מאין ברירה, ואחר כך מתוך בחירה שלו, הוא מסכים ללכת לכיוון של אהבת הבריות ומתוכם לאהבת הבורא.

בכל הזמנים פעל התנאי של אהבת הבריות, בהתאם לכמה שהבורא היה צריך להתגלות. היו כאלה תקופות, כאשר הבורא היה מתגלה רק למקובלים, ומכל השאר היה מסתתר, ולכן העבודה הייתה שונה ממה שאצלנו היום. כלומר, בתקופות שונות הייתה התמזגות שונה בין תורת הכלל ותורת הפרט, שעל זה כתוב: "דעת תורה הפוכה מדעת בעלי בתים".

בימינו אנחנו נמצאים לקראת הגילוי השלם. ועל זה מורים לנו המקובלים, כי בעצמנו לא היינו מגלים את זה. אף אחד אינו יכול לקבוע את זה סתם לפי סימנים חיצוניים. על אף שמיום ליום אנחנו רואים שהעולם נמצא במשבר מוחלט, והמשבר הוא בחברה האנושית, בקשר בין בני האדם. אבל בעולם הזה אין כזה כוח שיכול היה לתקן את הקשר הזה.

לכן כדאי לנו לשמוע למה שאומרים המקובלים. קודם כל, צריכים להבין שהבורא מסוגל לעזור לנו להתחבר ולהיות כאיש אחד בלב אחד. הלבבות השונים צריכים להשתדל להתחבר ללב אחד. כאילו שאנחנו סוחטים מלימון את כל המיץ, את כל היצר הרע שיוצא החוצה מהלב. ומה שנשאר לאחר הסחיטה, אנחנו יכולים לצרף לכוונה על מנת להשפיע הדדית זה לזה, ומתוכנו לבורא.

התנאים הם מאוד פשוטים, רק שזה בלתי אפשרי לממש אותם. אבל מובן מה צריך לעשות. לאחר שסחטתי מתוך ליבי את כל הנטיות האגואיסטיות, אז אני יכול להתייחס לקבוצה, לכל אחד מהחברים כמו לבורא. אבל רק במקרה שזה חבר, ושאנחנו מוכנים להתחבר בדרך הזאת, כדי שביחד, ובינינו, בלב אחד משותף לגלות את הבורא.

ואז כל אחד מאיתנו חשוב כמו הכוח העליון בעצמו. שכל אחד מאיתנו מוכן להפוך את עצמו לכוח השפעה ואהבה. אם אנחנו משתוקקים לזה ולא שוכחים את זה במשך היום, כך שההרגל נעשה טבע שני, מבינים שלא מסוגלים ושנחוצה לנו עזרתו של הבורא. רק בעזרתו אפשר לבטל את הטבע שיש לי ולהתחבר מעליו.

מתוך ההכנה לשיעור, 03.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הדבקות מבטלת את כל הסתירות
סולם של אהבה לזולת
המדרגה הגבוהה ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest