דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הלבושים היקרים של האהבה

הלבושים היקרים של האהבה

שאלה: מהי פעולת השפעה וכיצד ניתן להשיג אותה?

תשובתי: הרב"ש כותב במכתביו, שאני מתקיף את ליבו של החבר על ידי מתנות, כאילו אני שולח חצים וכדורים. ועל אף שיש לו "לב אבן" שמכוסה בשריון חזק (בקליפה), כמו הלב שלי עצמי, אך כשאני מכה פעם אחר פעם, אני בהדרגה בוקע את השריון וחודר לתוך ליבו. ואז אני ממלא אותו במתנות שלי ובאהבה. כך אני כובש את ליבו של החבר ורוכש את תכונת ההשפעה.

אני עושה את זה, מפני שאני רוצה לחדור לתוך ליבו ולהרגיש את עצמי כקיים שָם. זה לא הלב האגואיסטי הרגיל שלנו, אלא אותו החלל הרוחני, ה"מקום" שבו אני רוצה להתחבר איתו. ולשָם אני מנסה לחדור.

מתוך איגרת מ' של הרב"ש: "כי כל מתנה שנותן לחברו הוא כמו כדור שעושה חלל באבן, הגם שהכדור הראשון אינו עושה באבן אלא שריטה בעלמא, אבל הכדור השני כשפוגע באותו מקום כבר עושה חריץ, והשלישי עושה נקב. ועל ידי הכדורים שהוא מרבה לקלוע אזי הנקב מתפתח ונעשה מקום חלל בלב האבן של חברו, שבו מתקבצים כל המתנות, ומכל מתנה ונתנה נעשה ניצוצי אהבה, עד שמתקבצים כל ניצוצי האהבה בחלל לב האבן ונעשה מזה שלהבת. והחמימות גורמת לניצוצי אהבה, עד שמתרקם מזה לבוש של אהבה, ושניהם מתכסים בשמיכה אחת, היינו שאהבה אחת מסבבת ומקפת את שניהם, כי ידוע שדבקות מחברת שני דברים לאחד".

ניתן לדבר ולדון בהרחבה על אינספור שאלות, אבל באופן מעשי, לאחר כל השאלות והתשובות ישנה רק פעולה אחת, שבזכותה לבטח תתקדם בכיוון הנכון. ועליה הרב"ש כותב. העבודה הזאת אינה חייבת להתגלות באופן חיצוני בין החברים, אבל בתוכם פנימה בוערת האש.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 12.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לב מומס
כיצד להמיס את לב האבן
כיצד לצאת מהמבוי הסתום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest