דף הבית / אקטואליה / הכפר פדה את עצמו מהפליטים

הכפר פדה את עצמו מהפליטים

הערה: ליד ציריך נמצא כפר קטן הטובע בירק בשם אוברוויל-לילי. חיים בו אלפיים איש, 300 מהם מיליונרים. כאשר השלטונות רצו להכניס לאוברוויל-לילי עשרה פליטים, תושבי הכפר סרבו בתוקף ופשוט שילמו 20 אלף יורו כנגד כל פליט. אחד מתושבי הכפר אמר: "אנחנו לא רוצים לראות אותם פה. כל החיים עמלנו כדי לבנות את הכפר הנפלא שלנו, ואנו לא רוצים שיקלקלו את כל זה. אנחנו לא מותאמים לקבלת פליטים, והם לא מתאימים למקום הזה".

התייחסותי: אם אנחנו רוצים לחיות בעיר נורמאלית, שלווה, יפה ושקטה שבה רוב האוכלוסייה, נוצרים וקתולים עשירים ופתאום מצרפים אלינו מוסלמים עניים, עם תרבות, שפה, דת ופסיכולוגיה אחרים, באופן טבעי איננו רוצים לקבלם. אם הרוב מכריע של התושבים במקום מיושב לא רוצה בפליטים, להנהגה אין זכות לאלץ אותם. היא לא יכולה ללכת נגד העם, אחרת לשם מה היא קיימת?

שאלה: כיצד אירופה יכולה להשתלט על מפולת הפליטים?

תשובתי: רק באמצעות הנהגת חינוך אינטגראלי נוקשה, שמדבר על איחוד כל בני האדם לאחד שלם על-לאומי ועל-דתי, למעלה מכל ההבדלים בין בני האדם, לפי הכלל "ואהבת לרעך כמוך".

שאלה: אפשר להנהיג זאת בנוקשות?

תשובתי: אם בני האדם רוצים לחיות יחד, מה עוד אפשר להציע להם? רק את זה.

שאלה: כך או אחרת, רואים שהכול מתרחש תחת הנהגה בלתי נראית, מהי המחשבה של הכוח העליון, שמכוון את הפליטים לאירופה?

תשובתי: באופן כזה הבורא דוחף אותנו לתיקון, כדי שנבין שזו לא הדרך. בכל מקרה, יהיה עלינו להתחיל ללמוד ולהתחיל לעסוק בחינוך אינטגראלי נוקשה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 1.6.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest