דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכל נברא על ידי מחשבה אחת

הכל נברא על ידי מחשבה אחת

photo_rav_gh70_185.jpg

הכל נברא על ידי מחשבה אחת ומחשבה אחת מכילה את הכל וכוללת בתוכה את הכל, מתחילת הבריאה ועד סופה. שם נמצא כל מה שיוצא משם הנראה לנו מתוך חוסר תיקוננו, מחולק לחלקים וסותר זה את זה עד המידה הקיצונית ביותר. אך כל הפירוד והריחוק הזה, כל ה"אנטגוניזם" הזה שמפריד בין החלקים האלו וההפכיות שלהם קיימים רק בתוכנו עצמנו, בתפיסה. פשוט חסר לנו האיחוד כדי לראות אותם כאחד שלם, איפה שכל חלק משלים את רעהו.

אם אנחנו נתקן את הרצון שלנו, ניתן לו את הכוונה "על מנת להשפיע", אז שני הקטבים האלו (השמאלי והימני) יתחברו יחד בקו האמצעי. ואז הכל יתחבר בשבילנו לאחד גם כוח הבורא וגם כוח הנברא. וכך אנחנו נבין, שכל כוחות הפירוד שקרעו אותנו לגזרים, היו נחוצים רק כדי לגלות את האיחוד שלנו. אחרת לא היינו יכולים להשיג אותו! הרי יתרון האור מושג מתוך החושך.

יתרון האור – איחוד, השפעה, אהבה, מושג מתוך החושך – מהמצבים ההפוכים. ואחרת אני לא אוכל להשיג את זה, להבין ולהרגיש את טעם הדבקות. אדם מבין כל דבר רק מתוך ניגוד של שני הפכים.

לכן במחשבת הבריאה יש רק תכונה אחת, אך בנברא טמונים שני הפכים, כדי שהוא יוכל לתקן את עצמו ולחברם לאחד. אז הוא יהיה דומה לבורא.

שלמות הבורא בתכונה אחת שלו, בהשפעה. והנברא הוא שלם אם הוא כולל בתוכו שתי תכונות: רצון לקבל, אך בכוונה להשפיע. כוונתו היא השפעה, וכהפכיות מזה יש לו רצון לקבל תענוג. ומתוך ההבדל ביניהם הוא משיג את האיחוד.

לכן נאמר שככל שהאדם גדול יותר, כך האגו שלו גדול יותר ("כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו"). וההבדל וההפכיות הגדולה ביותר מתבטאת לפני ההשגה של אינסוף עצמו. שם האדם מרגיש פער אינסופי בין קבלה להשפעה, חוסר יכולת לחבר ביניהם ולהשלים על ידם זה את זה. כך הוא מרגיש לפני שעושה את תיקונו האחרון.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 15.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החלום הארוך של הבריאה
לחבר בתוכי את שני הכוחות שבטבע
הנידונים לרחמים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest