דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך כל המכשולים וההסתרות

דרך כל המכשולים וההסתרות

laitman_2009-07-21_0191_us-70.jpg

שאלה: האם זה מספיק בזמן קריאת ספר הזוהר להשתוקק לאיחוד בלבד?

תשובה: לא. בעל הסולם כותב ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות" אות קנ"ה שמי שמשתוקק לגלות, מי שרוצה לגלות, שמשתוקק להבין את הנלמד, מושך על עצמו את האור המקיף את נשמתו. האור מגיע במידת השתוקקותו.

"להשתוקק לדעת", זאת אומרת שאני משתוקק לבצע בי פעולות כלשהן, שעליהן כתוב בתורה. תורה – הוראה, הדרכה לפעולה (תורה מהמילה "הוראה" ו"אור"), כיצד עלי לתקן את עצמי בעזרת המאור שפועל עלי בזמן שאני לומד את ההוראות הללו.

כשאני קורא את ההוראות הללו, אני משתדל להכיר בי את המצבים, שעליהם מדובר בתוכן. טקסט זה כתוב בצורה בלתי רגילה – על עולם רוחני בשפה ארצית, כדי שדרך כל ההסתרות אנחנו נרצה להכיר, לראות את מה שהוא רוצה להגיד לנו, מהם כל התכונות והרצונות הללו, הקיימים בי.

עלי לגלותם, להכיר אותם! אני רוצה שהאור, שהכוח העליון יעלה אותי מעל הרצון שלי להנות, ושאני אוכל לעבוד עם החומר הזה, ולא אהיה כבול בתוכו אפילו בלי להרגיש זאת, להזדהות עם החומר שלי.

אני רוצה להתנתק ממנו, להסתכל עליו מהצד, ואז אני אוכל לנסות לבנות ממנו צורה זו או אחרת, כמו ילד שבונה מגדלים מקוביות. אני אוכל לראות וללמוד מה קורה לי. כבר יהיה לי כוח לעבוד על החומר הדומם שלי. ואחר כך אני אוכל לרכוש כוח לעבוד עם הרצון שלי ליהנות בדרגת צומח,לעלות ואחר כך – עם דרגת החי, עד שאשחזר את עצמי כאדם. לשם כך יהיה עלי לעלות לדרגת האור העליון.

כך אנחנו מתקדמים, משתוקקים ורוצים לדעת כיצד לעבוד. זו השתוקקות שמחייבת אותי לגלות כיצד עלי למצוא בתוכי את התכונות הפנימיות הללו ולעבוד עימן. אני בעצמי רוצה להיות אדון לפעולותיי, במה שתלוי בי. אני כאילו מסדר את כל רצונותיי, ואחר כך אני אומר לבורא: "ועכשיו תחבר אותם, תתקן!"

אך עלי להביא אותם לתיקון, כביכול לחברם, וכשמגיע האור ומתקן אותם, זה קורה. זה אומר שאני מבקש, ואילו הבורא מבצע, אני דורש, והוא מקיים. אני והוא שותפים.

לכן חובתנו היא להשתוקק להבין את התורה/הזוהר. ואחרי שפועל עלי האור, גם אני מגיע למצב, שאני רואה, מבין ומרגיש את כל מה שמדובר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 15.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"הדבר פשוט בתכלית…"
להשיג את חכמת הבריאה
הזוהר מתגלה בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest