דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכללים המוסריים של המקובל

הכללים המוסריים של המקובל

thumbs_38_100_wp.gif

שאלה: יש לי שאלה בקשר לשמירת הכללים המוסריים על ידי אדם שלומד את חכמת הקבלה. לפי ההסברים שלך, ברוחניות אין מקום וזמן, ולפעולות הגשמיות שלנו אין שום משמעות, אלא החשוב הוא הקשר שלנו אחד עם השני במחשבה וחשיבה על הבורא. האם אדם הלומד את חוכמת הקבלה בקבוצה, יכול לעשות בעולם הגשמי ככל העולה על רוחו בלי לשמור על שום כללים מוסריים, וכשבא לשיעור או להפצה הוא שוב הופך לחבר נפלא?

תשובה: אנחנו מדברים על אנשים הנמצאים בתהליך של התפתחות ותיקון, כשהאגו מתפתח בהם בצורה מהירה ורק לאחר מכן, לאט ובהדרגה מגיע התיקון. אני רואה את זה כבר במשך 30 שנה.

תיראו למשל, כמה שנים התינוק מלכלך את החיתולים וזקוק לעזרה, כדי שיוכל לגדול?! צריכים לחכות בסבלנות הרבה שנים, בזמן שהאור העליון פועל, ואחר כך האדם הופך לאחר! מה אפשר לעשות, ש"יצר האדם רע מנעוריו". אסור להכריח אותו להסתיר בכוח את הרע שבו. זה יעצור את התיקון שלו, כי לא תהיה לו הכרת הרע של עצמו. חוץ מזה, בזמן לימוד חכמת הקבלה, הרע גדֵל עד למצב כזה, שהאדם כבר לא מסוגל לסבול אותו, וזהו רגע נפלא, כי זה הרגע שבו האדם מוכן לבקש שהבורא יעזור לו להיפטר מהרע. שמירה על כללי המוסר יפה מבחוץ, אבל אם זה לא מאפשר לראות את החסרונות שלנו, אז זה מזיק. הפתרון היחיד: לספק בזמן את שיטת התיקון ואת הסביבה למימוש של השיטה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest