דף הבית / כללי / שלוש שאלות על כוונה

שלוש שאלות על כוונה

thumbs_podumai_100_wp.jpg

שאלתו של גיל: יש לי שאלה לגבי "המאור המחזיר למוטב". האם אני צריך בזמן הלימוד לכוון – שאני רוצה שהוא יפעל עלי, או שאני צריך גם לדייק, זאת אומרת, מי הפועל? על מה יפעל?

תשובה: האור העליון משפיע על השאיפה שלך לתקן את הכוונה האגואיסטית שלך – לעשות הכול למען עצמך לכוונה אלטרואיסטית – להתאחד עם כל הנשמות, כמו עם כלי הנשמה הקדום, שבו, בתכונת הנתינה והאהבה אני נדבק בבורא.

שאלתה של כרמיה ברכה: האם כדאי להתכוון להשפעה לפני כל פעולה גשמית שמבצעים?

תשובה: תמיד לשאוף ולא לשכוח, במחשבות וברגשות, ש"אין עוד מלבדו", שהבורא הוא, הפועל בתוכך ומחוצה לך, ושכל פעולותיו הן טובות.

שאלה: באחד השיעורים נשאלה שאלה מקבוצתי על הכוונה שצריכה להיות בפעולות גשמיות (אכילה, שתייה וכו). ענית, שלא כדאי לנו להתעסק בזה. האם לפני כל פעולה אני לא צריך לכוון בעל מנת להשפיע? כרגע אני מקבל לעצמי מחוסר ברירה בגלל שאין לי מסך, אך יחד עם זאת אני דורש מהבורא מסך שבו אני יכול להשפיע לו גם ברצונות ההכרחיים, האם הכוונה הזו איננה נכונה ?

תשובה: יותר טוב לא לאבד את המחשבה, ש"אין עוד מלבדו" והוא מיטיב בכל מעשיו. אני חושש, שהכוונות להתאחד עם הבורא בפעולות גשמיות יביאו אותך לטעות, ותתחיל לחשוב, שהנה אתה כבר נמצא בכוונות הנכונות, כמו כל הדתיים. חוץ מזה, אתה תתחיל לחשוב, שאתה מעלה בעזרת מעשייך משהו למעלה לבורא ומתקן את הנשמה. וזוהי כבר חסידות. או שתתחיל לחשוב, שהמזון שלך מבקש ממך לאכול אותו, כדי שיוכל לעבור תיקון. ושאתה מתקן את עצמך כשאתה טועם את האוכל רק אם אמרת לפני זה ברכה, ולא מתקן את עצמך עד לרמת הברכה – לנתינה ואהבה.

הרי הכרת הרע של כוונותיך, באה גם היא תחת השפעת האור – אור התורה, המקיף אותנו רק בזמן של לימוד המקורות הקבליים האמיתיים . תתמיד בכוונות האלה בזמן הלימוד וההפצה, ולא בזמן האכילה. אחרת, אתה אפילו לא מתאר לעצמך איך בלי לשים לב, אתה תשנה את הכיוון שלך לפסיכולוגיה, חסידות או מיסטיקה.

תעקוב אחר עצות המקובלים! ראה מאמרי הרב"ש על הקבוצה למתחילים – את 20 מאמריו הראשונים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest