דף הבית / המשבר ופתרונו / הכלכלה של החברה העתידית

הכלכלה של החברה העתידית

שאלה: האם אתה יכול לתת דוגמה ולהראות, כיצד צריכה להיראות הכלכלה האינטגרלית של החברה העתידית, לֵמה אנחנו צריכים להגיע?

תשובתי: זה מאוד פשוט, ועל זה באמת אפשר לדון הרבה. בתור התחלה אנחנו צריכים לקחת דווקא דברים מוחשיים כאלה, שהיו יכולים לעזור לנו לבוא בהדרגה למגע הדדי ולהגדרות יותר מופשטות.

אנחנו רואים שהכלכלה שלנו עוברת משבר רציני. היא צריכה "להתרוקן", להפוך לכלכלה של צריכה חכמה.

בין אם אנחנו רוצים בכך ובין אם לא, זה יהיה. אם באמת היינו רוצים את זה, אז היינו מתחילים לצמצם אותה בהדרגה ולהשתחרר מכל מיני העודפים והמותרות, מהדברים הלא נחוצים.

בראש ובראשונה, היינו מבטלים לחלוטין את כל הפרסום! לא צריכות להיות שום פרסומות חוץ מהודעות על חפצים חכמים ומועילים שחיוניים לאדם, כדי שאנשים יידעו שקיים אוסף של דברים נורמליים שמקלים על חייהם.

ועכשיו, בכל מדינה, בכל חברה, קיים סל צריכה חיוני שצריך להיות אצל כל אדם, כדי שיוכל לקיים את עצמו: מזון, תרופות, אביזרים חיוניים וכולי. כך גם אנחנו צריכים כזה סל, אבל לא מינימלי, אלא עם צריכה מורחבת לקיום נורמלי חכם. כל שאר הייצור צריך להיות מצומצם.

על ידי זה שמצמצמים את הייצור הלא נחוץ, אנחנו קודם כל היינו מקבלים שפע של אנרגיה, וזה טוב מאוד, למה לבזבז אותה לשווא? יהיה לנו שפע של מינרלים מועילים, נשאיר אותם לילדינו ונכדינו. כלומר אנחנו למעשה נגיע לכך שנוכל לספק הנעלה, מזון ולסדר את כל האנושות ברמה חכמה.

וזוהי כלכלת העתיד שאליה אנחנו צריכים להגיע בהדרגה: כלומר הורדה של צריכת יתר מצד אחד, והעלתה של כל האנושות לרמת קיום נורמלית מצד שני. המשימה הראשונית שלנו היא השגת כזאת רמה. באופן כזה אנחנו דואגים לקיום הבהמי שלנו, לכך שהקיום יהיה שווה ולכולם.

אתה מתאר לעצמך איזו מהפכה פסיכולוגית אנחנו צריכים ליצור בבני אדם?

אבל לא ניתן לעשות את זה ללא חינוך אינטגרלי של האדם. לפני שמתחילים לעסוק בכלכלה צריך להראות לו את ההכרחיות של העלייה לרמה הבאה. דווקא הרמה הבאה הזאת, איפה שאנחנו יוצרים חברה שנקראת "דרגת אדם", "אדם", היא שקובעת את הירידה שלנו מהרצון לרמה של צריכה חכמה.

צריך ליצור תוכנית של מעבר הדרגתי לכך, מפני שהדבר העיקרי זו לא התוצאה הסופית, אלא מעבר רב ערוצי וחלק. כאן, בו זמנית, צריכים להיות גם החינוך האינטגרלי וגם ההשכלה האינטגרלית והורדה הדרגתית של פסי הייצור הלא נחוצים והגדלה הדרגתית של שירות האוכלוסייה בלימוד ההשכלה והחינוך האינטגרליים, כלומר שינוי מחדש של כל כלי התקשורת לעבודה חינוכית זו. זוהי מכונה עולמית ענקית, כאשר האנושות עסוקה דווקא בשינוי שלה.

סוף סוף היא תתחיל לעסוק בעצמה, אבל לא כדי להתרברב בפני הזולת, שיש לו מיליארד יותר, או להשפיל מישהו בכך שמראה שהוא חזק יותר, אלא דווקא כדי להשיג אינטגרליות.

מתוך תוכנית מס' 18 של החינוך האינטגרלי, 29.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
סקירה קצרה של הקורס ללימוד אינטגרלי – כלכלה של צריכה חכמה
כלכלת האושר
המעבר לכלכלת העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest