דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פריצה למימד אינטגרלי

פריצה למימד אינטגרלי

שאלה: איך אפשר להיכלל ברצונות של אנשים אחרים? איך אני אדע מה רוצה אדם אחר?

תשובתי: זה לא משנה. זה בכלל לא חשוב מה הוא רוצה. אני פשוט מכוון את עצמי לכך שאני רוצה להתייחס אליו בצורה כזאת.

הוא לא צריך לספר ולגלות לי את רצונותיו ומחשבותיו הסודיים. אני מנסה להתחבר רק עם אותם הרצונות והמחשבות שלו שמכוונים ליצירת האחדות שמעלינו, והיא זהה אצל כולנו. לא מעניינת אותי לא האישיות שלו, לא היחסים המשפחתיים שלו ולא כל מה שנוגע לחיים הגשמיים שלו. מעניינת אותי רק ההתעוררות שלו כלפי מעלה, לדרגה הבאה. ולכן, אני לא צריך להיכנס לתוך הפסיכולוגיה ה"בהמית" שלו ולתשאל אותו: "על מה אתה חושב? תספר על עצמך, כדי שיהיה לי קל יותר להתקשר ולהתחבר איתך". בשביל מה? לא צריך.

בוא נתחיל לדון בדרגה הבאה, לתקשר בתוכה, לשחק בה: איזה חברה צריכה להיות בה, היחס שלנו למשפחה, לילדים, לחינוך! כי אנחנו הרי לא יושבים סתם ודנים כמה טוב יהיה לנו, אלא חושבים איך לעשות שהאנושות תהפוך לאינטגרלית, מאחר וזה מהווה את הדרגה האבולוציונית הבאה.

למעשה, אנחנו משחקים במשחק רציני מאוד! דרגת ה"אדם" נוצרת על ידינו, בעצמנו, לא על ידי הטבע. הטבע רק מאלץ אותנו, ואנחנו צריכים ליצור את הדרגה הזאת.

בואו נעלה אליה בעצמנו, כל עוד הטבע לא התחיל לדחוס אותנו בצורה רצינית. נזמין מרצוננו את הלידה שלנו בדרגה הבאה, אחרת אנחנו נגיע לזה על ידי ייסורים עצומים. בכל מקרה, הטבע יחייב אותנו לעשות את זה.

בשונה מכל שאר הדרגות, העלייה למדרגה החדשה צריכה להיות הכרתית, כאשר האנשים שמשחקים מכוונים את עצמם בעזרת הכשרות ותרגולים כאלה וכל מיני קבוצות שהתאספו מרצון, שילכו ראשונים קדימה ויפלסו את הדרך. על הבסיס שלהם אנחנו כבר נרחיב את השיטה האינטגרלית, כל מיני השתתפויות עזר, משחקים.

אבל הם כבר לא כל כך גדולים, רחבים, מפני שאנחנו לא נכנסים כאן לפסיכולוגיה הבהמית, אלא רק משחקים בדרגה הבאה: "מה היא? איך היינו בונים את היחסים החברתיים והמשפחתיים שלנו, את הכלכלה שלנו, את היחסים שלנו עם הילדים? מה היינו מתחילים להרגיש בקשר בינינו? מה זה הטבע האינטגרלי? מה זה האנושות האינטגרלית, השׂכל האינטגרלי, הרגשות?".

בואו ניכנס לתוך זה, ויתגלו לנו רבדים חדשים שנראים לנו עכשיו לגמרי חסרי צורה, דוממים, ואנחנו צריכים על ידי מאמצים רציניים מאוד להידחס לתוכם. וכשאנחנו נפרוץ דרך ה"מחסום" הפסיכולוגי הזה, ניוולד שם לפחות במקצת, אנחנו נראה עולם עצום של רגשות חדשים, ידע חדש, שנמצאים מאחורי החומר. כי בעולם שלנו קיימים רק שלושה סוגי חומר: דומם, צומח וחי. וחומר ה"אדם", זו כבר אנרגיה שמשוחררת מהחומר של העולם שלנו. ואנחנו נראה רמת עולם שונה לחלוטין, מימד חדש.

מתוך תוכנית מס' 18 של החינוך האינטגרלי, 29.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הרגשת שדה אחד
צורה חדשה של אדם חדש
התעלות מסתורית "מעל עצמנו"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest