דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול תלוי בבקשה נכונה

הכול תלוי בבקשה נכונה

חכמת הקבלה היא מדע שמלמד אותנו איך לקבל מהבורא את ההשפעה שלו. במילים אחרות, איך לבקש ממנו בצורה נכונה. מבחינתנו בקשה אינה מצב שפל, אנחנו הרי צריכים לדעת ולהכיר את המערכת הרוחנית, כיצד היא עובדת, באיזה אופן אפשר להפעיל אותה בעזרת הרצונות שלנו וכדומה.

זו מערכת מורכבת מאוד שחכמת הקבלה מכניסה אותנו לתוכה ומסבירה לנו כיצד להסתגל אליה ולהבין אותה, ואז לעורר אותה לפעולה עלינו. בכך מסתכמת העבודה שלנו. לכן לימוד והבנה של בקשה נכונה לבורא זו המטרה של חכמת הקבלה, מטרת הלימוד שלה. הבקשה הזאת היא פעולה מעשית שקובעת הכול.

אם אנחנו לא מעוררים ולא מניעים את הבורא לתקן אותנו, אז הוא מעורר אותנו מלמעלה. כלומר, אותו אור שיכול היה להעלות אותנו מעל לעולם שלנו, לקדש, להגביה אותנו, להרחיב את שדה הראייה שלנו, לתת לנו הבנה, שמחה, מילוי, יפעל כלפינו בצורה הפוכה ולא נעימה. ובמילים אחרות, נרגיש את תנודות האור בצורה שלילית, כבעיות, מכות, טרגדיות. אבל דווקא מתוכן נתחיל להבין כיצד עלינו לבקש בצורה נכונה. כך אנחנו מתחנכים.

גם בעולם שלנו, אם אדם מקבל עונש (למרות שברוחניות אין עונש, ישנו רק לימוד), הוא צריך להיות פרופורציונלי ותואם למה שעליו לבצע בצורה נכונה. לא תמיד אנחנו מבינים למה מופיעות אצלנו בעיות שונות.

שימו לב לחיים שלכם שמורכבים בעיקר מקשיים וחוסר נעימויות. לחכמת הקבלה יש הסבר פשוט מאוד. לדוגמה, אם אני רוצה להוציא מהכיס שקל אבל מוציא שני שקלים, זה כבר "עונש", מפני שהתוצאה אינה תואמת לציפיות שלי, גם אם היא במגמה חיובית.

ברוחניות הכול בנוי בצורה מדויקת על בסיס של בקשה ותשובה. על בקשה נכונה ניתנת תשובה נכונה. על בקשה לא לגמרי נכונה ניתנת תשובה חלקית שדוחפת אותנו לבקשה נכונה. אבל אם הבקשה שגויה, הפוכה, אז גם התשובה הפוכה, כדי בהדרגה ללמד ולהוביל אותנו "עם מקל אל האושר", כך המערכת מסודרת.

זוהי מערכת תיקונים של כל הטבע האגואיסטי שלנו, כדי להביא אותנו לאלטרואיזם, לקשר הדדי מלא, לנשמה משותפת אחת. כל הקשר שלנו עם הבורא, כל השפעה על החיים שלנו, על העולם שלנו, על כל העולמות, מסתכמים רק בבקשה נכונה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 4.11.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest