דף הבית / כלכלה / כסף / הכול נכון, אך מדוע החכמים אינם מתגבשים?

הכול נכון, אך מדוע החכמים אינם מתגבשים?

דעתו של קונסטנטין סיבקוב, ד"ר למדעי הביטחון, האקדמיה לבעיות גיאופוליטיות:

1. הניגודים שהולידו את המשבר הגלובלי:

– הניגוד בין העלייה בייצור ובצריכה לבין המשאבים הקיימים והיכולות הקיימות של המערכת האקולוגית של כדור הארץ,

– הניגוד בין המדינות ה"עניות" המתפתחות לבין המדינות ה"עשירות", המפותחות תעשייתית,

– הניגוד בין הלאומים לבין האליטה העל-לאומית,

– הניגוד בין היקף "הבועה הפיננסית" העולמית לבין קנה המידה של הסקטור הריאלי של הכלכלה העולמית. ההחלטה לחסל את "הבועה" כרוכה באיבוד שליטת האליטה הכלכלית העל-לאומית, או ב"המרתה" לסקטור ריאלי כלכלי, שתבטיח לאליטה העל-לאומית שליטה כלכלית בלתי מעורערת על העולם.

– הניגוד בין חוסר הרוחניות של "השוק החופשי", שמוליד את שליטת הכסף, לבין היסודות הרוחניים של תרבויות שונות: הנצרות, האסלאם, הבודהיזם ואחרות. ניתן לפתור זאת רק על ידי קביעת יסוד רוחני אחד, שישמש כיסוד הרוחני של הסדר העולמי.

2. הסדר העולמי החדש יכול להיות בנוי רק על פי מודל אחד מבין השניים:

– הקונספציה של "מיליארד הזהב": "יחידי סגולה" מועטים, שמגדירים את עצמם כ"גרעין האינטלקטואלי של האנושות", משמרים ומגדילים את רמת הצריכה שהשיגו, באמצעות הניצול הגס של שאר האנושות, לצד הצמצום המלאכותי של כמות האוכלוסייה, והורדתה לרמת צריכה נמוכה להחריד ולשפל רוחני.

– "תמיכה הדדית תרבותית (הרמוניה תרבותית)": מטרת הגלובליזציה היא לא ה"האחדה", אלא ההתפתחות של כל התרבויות הקיימות, תוך שמירת והרחבת "שדה ההתפתחות" של כל עם ותרבות, מה שישמש יסוד להתפתחות כל אחד מהם וכולם יחד. זאת הדרך לעתיד.

3. תתנהל מלחמה באשר ליסודות הרוחניים שעליהם יהיה מבוסס הסדר העולמי החדש. האם הוא יתבסס על האינדיבידואליזם, האגואיזם, הדיכוי, עיקרון ההישרדות על חשבון האחרים, או שהוא יתבסס על שיתופיות, השלטת האינטרסים המשותפים: ההישרדות וההתפתחות, על פני האינטרסים הפרטיים: עיקרון ההישרדות המשותפת בזכות התמיכה ההדדית.

4. השלב הראשון – "הניסיון לפתור את בעיית המשבר בדרכי שלום" – כבר מגיע לסיומו. שדה הקרב שלו – פסגות ה-G20 – אינן מניבות תוצאות. תחילתו של השלב השני היא "האיום לפני פריצת מלחמת העולם". המערב החל בהכנה למלחמות מקומיות מצומצמות ולסכסוכים מזוינים על משאבים.

5. ההיסטוריה מראה שהאליטה של הציוויליזציה ה"אגואיסטית" אינה נעצרת בפני אובדן חיי אדם, כל עוד יש ערובה לכך שהם עצמם יוכלו להינצל בתוך ה"בונקרים" שלהם. מלחמת עולם חדשה תשפיע על מרבית אוכלוסיית העולם, ותגרום למותם של מאות מיליוני בני אדם.

ניתן למנוע זאת רק על ידי חקיקה שתגביל את חמדנותם של אנשי הכלכלה והפיננסים בקנה מידה לאומי ועל-לאומי. יהיה אפשר לעשות זאת רק על בסיס גיבוש המאמצים הבינלאומיים.

תגובתי: אתם אנשים חכמים, אנליסטים מנוסים, אך אין לכם את הדחף להתגבש יחד ולפנות אל העם, למטה (דרך הרשתות החברתיות באינטרנט), ואל הממשלות, למעלה! הלוא רק אתם מסוגלים לקרוא לשינויים!
ידיעות קודמות בנושא:
המשבר הגלובלי ובחינה מחודשת של האידיאולוגיה הליברלית
אבולוציה תביא לנחיצות בקבלה
משבר – נקודת המעבר לחברה החדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest