דף הבית / כלכלה / כסף / חברת הצריכה המופרזת

חברת הצריכה המופרזת

החברה שלנו היא חברה של צריכת יתר. הצריכה המופרזת, מעבר לצרכים הנורמליים, הפכה לנורמה בקרב תושבי כל המדינות המפותחות. זאת על אף שהיא מזיקה לאדם וגורמת לירידה דרסטית בערך המוצר הנצרך.

יחד עם זאת, אין זה מצביע על רמת חיים טובה. הצריכה המופרזת קשורה ישירות עם ההיפך ממנה: חוסר הצריכה. באופן פרדוקסלי, צריכת יתר לא רק גורמת לכך שלאחרים יחסרו הדברים ההכרחיים ביותר, אלא היא גורמת את זה גם לַצורך עצמו. האנושות צורכת יתר על המידה, אינה מעכלת, מפסידה, חולה, נעצבת, ומתה, מפני שהיא צורכת יתר על המידה.

בגלל צריכת היתר, האדם עצמו אינו מקבל את הנחוץ לו, ומונע גם מהאחרים את הנחוץ להם. הוא אינו מאפשר לאחרים לצרוך במידה מספקת. בעלי המונופול על הטכנולוגיה ואמצעי הייצור במדינות המפותחות אינם מאפשרים למדינות אחרות לספק לתושביהן אפילו את הצרכים ההכרחיים. הזלילה במדינות המפותחות גוררת רעב באפריקה ובאמריקה הלטינית.

זרמי המידע מאלצים את תושבי המדינות המפותחות לבלוע מנות עצומות של פסולת אינפורמטיבית, ואינם מאפשרים לקבל ידע נחוץ ובעל ערך. ריבוי אמצעי התקשורת האגרסיביים אינם מאפשרים להתקשר אל הקרובים. הררי המצרכים מונעים את האפשרות לבחור את המועיל וכופים תחליפים שונים. מכאן נובעות כל המחלות, הגופניות והנפשיות.

כתוצאה מכך, האדם מתחיל להיות תלוי במצרכים ובמוצרים, מאבד את האידיאלים, ונופל לעבדות גופנית ורוחנית. חברת הצריכה המופרזת היא מבנה חברתי רעוע, היא אינה מוצדקת, לא כלכלית, לא אתית, לא פסיכולוגית.

התהליכים שמתרחשים בה הם חסרי משמעות, מכיוון שאין כל היגיון בלייצר כדי לזרוק, לצרוך כדי להישאר לא מסופק, להתקשר על מנת להישאר לבד. וזה אומר, שבעולם הגלובלי יימצאו הכוחות שיהרסו את החברה הזאת ויעבירו אותנו למצב חדש. ייתכן שהוא יהיה מצב רעוע עוד יותר.

מקור:
www.sociology.net.ru/files/Consum_Thesis.pdf
ידיעות קודמות בנושא:
בואו נעשה סדר
מוסטובוי – כגשר אל חכמת הקבלה
זמן של שינויים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest