דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול נבנה על רגש

הכול נבנה על רגש

שאלה: הדרך שלנו מורכבת משלבים עוקבים: ידיעה, הבנה, השגה. כאשר אנחנו פונים לקהל עם מסר החיבור, אנשים לא יכולים להרגיש אותו מייד, לשלוט בו. אולי צריך להתחיל ממידע כללי, מהתועלת שמביא החיבור, ורק אחר כך לעבור להשגה רגשית?

תשובתי: המסר הזה לא נתפס לפי סכימה רגילה. כי החומר עצמו של הרצון שלנו עשוי מרגש. והמחשבה דווקא מגיעה אחר כך. תחילה אני מקבל איזו התפעלות, תגובות בתוך הרצון, ואחר כך מהן מתחיל להרכיב את הידיעה, ומכאן בא המדע. באופן כזה, אני לא סתם מכונה שעושה בירורים, שמגיבה לנתונים אלו או אחרים של רגשות. נכון, הרגש מתפתח באמצעות השׂכל, השכל מכוון את הרגש, אבל הרגש קודם לשׂכל.

נאמר: "מה שלא נשיג, לא נדעהו בשם ומילה". וזה אומר, שקודם כל אני צריך להשיג את התופעה ברגש ורק אחר כך יבואו השמות והמילים. כלומר, תחילה אני "טועם" ורק בסוף מייצב את התיאור.

שאלה: האם יוצא, שעל ידי זה שאני מספר על חיבור כעל הצלה, אני צריך תחילה לגרום לו להרגיש, ורק אחר כך לתת הסברים הגיוניים?

תשובתי: כל עוד אין רגש, אין עם מי לדבר. אתה לא יכול לפנות לאלה שלא חסר להם, אתה בא למי שנמצא בצרה. הבורא מכין "מקום", כלומר מצב, שבו אנשים סובלים, ואז אנחנו יכולים לגשת אליהם, בהתאם לטיבם, בהתאם לאופי ולמידת הייסורים שלהם, ובאופן כזה להציג להם את שיטת התיקון.

אבל אנחנו מדברים על איך לתקן דווקא את מצבם הנוכחי ולא את העולם בכללותו. אנחנו מגישים לאדם תרופה ממחלה ספציפית: "תקבל, ואתה תצליח, תוכל לצאת מהצרות ולחיות חיים טובים בביטחון ובאיזון".

בשלב הנוכחי אנחנו לא מספרים לאדם על איזה שהם עולמות עליונים. הוא בינתיים צריך לחזור לחיים נורמליים, ולא צריך לחשוב על שום דבר אחר. לכן, הרגש כבר קיים אצלו, ואנחנו צריכים לתת לו שׂכל, הבנה, אבל בכזאת צורה, שזה יתלבש על הרגש הזה, כדי שיהפוך להיות "ראש" עבור ה"גוף".

זוהי אומנות ההפצה, לתת לגוף הסובל שׂכל מתאים שמסוגל לעזור לו. אנחנו מסבירים לאנשים, מדוע הם סובלים וכיצד לסיים את הסבל. הבעיה היא בכך, שאנחנו מנוגדים לטבע: הוא כולו מחובר ואילו אנחנו לא מחוברים, ולכן רע לנו. אז בואו נתחיל להסדיר את הקשרים בינינו, ובזה אנחנו ניפטר מכל הצרות. איך זה נעשה? לפי שיטה מיוחדת, בעזרת לימוד ופעולות מסוימות.

ואז, תוך כשבוע אתה תראה שהשיטה עובדת. מה גם, שאנחנו לא סתם ניצור חברה ידידותית טובה, אלא גם נגלה איך נרגעות הבעיות האחרות שמטרידות אותנו היום.

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
רעבים מכל המדינות, תתחברו!
בתדר של רגשות
השגה שאינה מותירה ספק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest