דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול מתחיל מיציאת מצרים

הכול מתחיל מיציאת מצרים

האגו שלנו הוא "עזר כנגדו" שצריך להשתמש בו כדי להתעלות עד דרגת הבורא. והוא עובד בשני מישורים.

המישור הראשון הוא הקשר של האדם עם הקבוצה, כשהאגו שלו עובד נגד מה שנקרא "ישראל" (הכוונה "ישר לא-ל").

המישור השני הוא כשהאגו שלנו מתקומם נגד הכוח היחיד שמנהל את העולם, נגד הבורא. האגו שלנו מתקומם נגד שני הכוחות הללו ומתנגד אליהם בכל האמצעים ובכל רגע, לכן כל העבודה מכוונת רק לזה.

ככל שנשתוקק יותר להגיע לקשר בינינו בהשפעה, באהבה, בערבות הדדית, כך מהר יותר נגלה שאיננו מסוגלים לזה! ואז נצטרך לפנות לבורא ולהיות בקשר עם פרעה שעומד נגדו.

ידוע מהסיפור של שיעבוד מצרים, שלא מייד מופיע משה, המנהיג של עם ישראל, שמדבר עם הבורא. כל זה קורה לאחר שנים ארוכות של גלות במצרים, כשבני ישראל כבר התחילו לזעוק מהעבודה הקשה הזאת והתחילו לצעוק אל הבורא. רק אז נולד לאיזושהי אישה יהודייה ילד, משה, וכל הסיפור מתחיל להתפתח: עולה הכוח החדש הזה באדם, הכוח שנקרא משה.

וכאן מתחילה העבודה נגד פרעה: אנחנו מבררים האם כדאי לנו למשוך את הכוח העליון כדי ליצור קשר בקבוצה שילכד בינינו כעם אחד בלב אחד, עד כדי כך שבחיבור הזה אנחנו נגלה את הבורא. כלומר, העבודה מתרחשת בשני מישורים. קודם כל עבודה קשה, שממנה "ויזעקו בני ישראל", כשאנחנו רוצים לבנות את הכלי (הרצון) הרוחני שלנו ואיננו מסוגלים לזה. ואז אנחנו צועקים, מבלי לדעת מה לעשות.

וכאן מתחיל השלב השני: הרי למי נצעק וכיצד? אנחנו מוכרחים לגלות את הכוח העליון, אנחנו רוצים שהוא יהיה נוכח בתוך הברית שלנו, ולא רק כדי לקיים את הקשר שלנו זה לזה. כל הקשר שלנו היה בדיוק כדי שנגלה את אותו הכוח של הבורא, את כוח ההשפעה והאהבה.

בשני השלבים האלה אנחנו עובדים ועד שלא נסיים אותם עד הסוף, כשנאחד את כל ישראל ונמשוך לתוכנו את הבורא במקום פרעה, לא נוכל לצאת ממצרים. והיציאה הזאת מתרחשת כבריחה בחושך, בחיפזון.

ישנם מספר צעדים שמוכרחים לבצע לעבר היציאה הזאת. והאור שמאיר אותם הוא ההכרה שקיים רק כוח עליון אחד: "אין עוד מלבדו". רק הוא פועל עלינו ומעביר אותנו דרך כל הצעדים האלו, כל המצבים שלנו, כל ההרגשות שלנו, המחשבות והרצונות שלנו, באים אלינו מלמעלה. ובנו תלויה רק נקודה חופשית אחת: לייחס את כל המתרחש לבורא.

ואת הבחירה החופשית הזו אנו מממשים בקבוצה, כשאנחנו מתאחדים כאיש אחד כדי לגלות את מי שנמצא בתוך הקבוצה הזו. כך אנחנו מכינים את עצמנו ליציאה ממצרים, כדי להתעלות מעל האגו שלנו ולעבור להיות תחת שליטת כוח ההשפעה.

זה האירוע הגדול ביותר בחיי האדם. ולא במקרה כל התורה מתחילה מיציאת מצרים, והחודש שבו היא מתרחשת נקרא ראש כל החודשים. את ההתחלה מונים מיציאת מצרים ורק על היסוד הזה בנויים כל התורה וכל החיים הרוחניים. ה"אדם" מתחיל להיות גדול יותר מהקיום הבהמי, ומגדֵל את כוח האמונה, שנקרא כוח הבורא, שמתעלה למעלה מהידיעה הארצית הבהמית. כל זה מתחיל מהיציאה ממצרים האגואיסטית.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 10.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה חסר לנו כדי לצאת?
מי סובל ממכות מצרים?
האגו הגדול שמוביל להשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest