דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול מצביע על חיבור

הכול מצביע על חיבור

ספר הזוהר מהווה את המקור של האור העליון, שמאיר לנו בראש עולם האצילות. זו מערכת של ההשגחה וההנהגה העליונה שפועלת עלינו. ולכן כאשר אנחנו מתעסקים עם ספר הזוהר, אנחנו בעצם מתקשרים עם המנגנון העליון הזה. ככל שאנחנו רוצים להתקרב להנהגה העליונה, בזמן קריאת ספר הזוהר, בעבודה איתו, כך הוא משפיע עלינו לטובה באופן חזק יותר.

אבל מה זה אומר להתקרב לאורות, להתייחס נכון למערכת ההנהגה וההשגחה? זה אומר להיות כמוה. היא כולה השפעה ואהבה, החוק שלה הוא חוק האהבה.

איך אנחנו יכולים לבדוק את זה? לפי העיקרון של מ"אהבת הבריות לאהבת ה'". "בורא", זה הטבע, המהות של המערכת העליונה. ולכן "אלוקים" בגימטריה זה "הטבע".

באופן כזה, אם אנחנו רוצים שהכוח העליון יחבר אותנו, שיביא לנו חיבור ותיקון, אז זה תואם בדיוק לתוכנית שלו. מצידנו לא יכולה להיות שום כוונה או נטייה אחרת, בהתאם למערכת הזאת, עם האור העליון. לכן הוא נקרא "המאור המחזיר למוטב": כאשר אנחנו רוצים להתחבר בקשר הדדי, ב"ואהבת לרעך כמוך", שזהו כלל גדול בתורה, כלומר של האור, אז הוא מגיע, מתקן וממלא אותנו. בעצם, זוהי הפעולה היחידה שישנה בטבע, ורק היא מסוגלת לעזור, להציל, לתקן ולהביא אותנו ואת העולם כולו לטוב.

המשבר העולמי הנוכחי נועד להראות לנו, שרק פעולת החיבור יכולה להציל את האנושות. בהתאם לזה, גם "המלחמה הקטנה" הנוכחית בעזה, נועדה לעורר אותנו לאותה הפעולה הפנימית, שמכוונת לחיבור. אז בואו נשתדל לחבר את כל הנטיות שלנו לחיבור, לערבות, ולהבין שאנחנו חייבים להפוך להיות "כאיש אחד בלב אחד". בעצם זו כל העבודה שלנו.

אנחנו מקווים שהמאור שמגיע בזמן קריאת ספר הזוהר, יממש בנו את החיבור. ואז לא יהיו שונאים, לא תהיינה מלחמות. על ידי ההשתדלות להתחבר בכל מצב, אנחנו מסלקים את הכוח השלילי. אם בעבר מערכת ההנהגה פעלה עלינו באחוריים של האור, מפני שאנחנו היינו הפוכים לו, אז עכשיו היא תגלה את הפנים שלה. נשתדל ונתכוון, שהכול יקרה בצורה כזאת.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 16.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הסכם עם הבורא
לדחוף את העולם לטוב
המעבר אל העולם הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest