דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההצלה היא בחיבור

ההצלה היא בחיבור

מתוך איגרת ל"ד של הרב"ש:

"שנאמר: והיה לך ה' לאור עולם. אימתי? בזמן שתהיו כלכם אגודה אחת, שנאמר: "חיים כלכם היום. בנוהג שבעולם, אם נוטל אדם אגודה של קנים, שמא יכול לשברם בבת אחת? ואילו נוטלן אחת אחת, אפילו תינוק משברן. וכן את מוצא שישראל נגאלין, עד שיהיו כולן אגודה אחת, שנאמר: בימים ההמה ובעת ההיא נאום ה' יבואו בני ישראל המה ובני יהודה יחדיו וכו'. כשהן אגודים מקבלין פני שכינה". הבאתי את לשון המדרש בכדי שלא תחשבו שענין "חבורה" שהוא אהבת חברים הוא ענין של חסידות, אלא זהו דרשת חז"ל, שהם ראו כמה נחוץ אגוד הלבבות שיהיו חבורה אחת לענין קבלת פני השכינה."

את הקשר עם האור אפשר להרגיש רק מתוך הכלי המושלם והשלם, כזה, שבו כל הרצונות על מנת לקבל מכוסים עם ה"מסך", שהופך אותם לעל מנת להשפיע. וזה אפשרי רק במקרה שיש חיבור. כי כלפי מי אני יכול להביע את הכוונה שלי להשפיע? רק כלפי הזולת!

לכן, בזה שמתחברים יחד על ידי הרצונות והכוונות שלנו, בלב ובמוח, אנחנו משחזרים את הכלי השבור ועל ידי זה מתקרבים יותר ויותר אל האור, עד שבסופו של דבר, הוא יוכל להאיר לנו.

ואם אנחנו בינתיים, לפחות רק משתדלים להתקרב זה לזה, אז מזמינים על עצמנו הארה מרחוק, שנקראת "אור מקיף". זה הוא החוק שידוע לנו מחכמת הקבלה. זהו החוק של כל המציאות, חוק הטבע.

לכן התנאי לקבלת העזרה מלמעלה, לגילוי האור, הוא החיבור שלנו. ואם אנחנו רוצים להיטיב את מצבנו, אז אין לנו לזה שום שיטות אחרות. לא צריך יותר לחפש שום דבר וסתם לבזבז את המאמצים שלנו, צריך רק להשתוקק לחיבור, שעל ידו אנחנו נעורר ונמשוך את המאור המחזיר אותנו למוטב, לטוב.

ואם אנחנו לא נפעל בכיוון של החיבור, אז ודאי לא יצא לנו מזה שום דבר טוב. לכן, באותו המצב הקשה, המתוח במיוחד, שבו מוצא את עצמו היום עם ישראל, אנחנו צריכים להשתדל בכל הכוח להתחבר, להשיג איחוד. כי דווקא בדרך כזאת אנחנו מקרבים את האור אלינו, עושים אותו קרוב יותר לכולם. כך אנחנו נתקדם למצב הטוב בדרך הטובה, בדרך האור.

וכדאי לעשות את זה עוד לפני שהייסורים מגיעים אלינו ועל ידי הלחץ שלהם מאלצים אותנו להתחבר. צריך שתמיד תחיה בנו הנטייה לחיבור לפי הרצון הטוב שלנו ולא מתוך הכרח. כי דווקא בזה ההבדל בין "דרך האור" (זירוז הזמן, "אחישנה") ו"דרך הייסורים", המהלך הטבעי של ההתפתחות ("בעיתו").

בואו נשתדל להבין, שהחיבור מזמין אלינו את השפעתו של הכוח הטוב ונסביר את זה לכולם. ככל שיותר אנשים יצטרפו לחיבור ולאיחוד הזה, בזה שמרגישים את התנאי הזה ומבינים, שככל שאנחנו נפיץ ונפרסם את זה בצורה רחבה יותר בכל הערוצים הנגישים, דרך האינטרנט והטלוויזיה, וככל שיותר אנשים ישמעו על זה ויתכללו בזה, כך אנחנו נהיה קרובים יותר לאור הטוב.

כי האור, זה הדבר היחידי שפועל. חבל על המאמצים לחשוב על כך שקיימות עוד איזה שהן פעולות, שמסוגלות להיטיב את מצבנו, חוץ מחיבור ואיחוד.

מתוך ההכנה לשיעור הבוקר, 16.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כמה אור הצטבר בחשבון הסודי שלי?
מסלול המראה במקום מבוך מפותל
הרחבת נקודת האיחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest