דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול לא כל כך קשה, כפי שזה נדמה!

הכול לא כל כך קשה, כפי שזה נדמה!

אנחנו קוראים כל כך הרבה חומרים מגוונים מכל מיני מקורות של מקובלים, אנחנו רואים את העולם ואת עצמנו בכל מיני מצבים אפשריים ונדמה לנו, שתיקון זה דבר מאוד מורכב, מסובך, קשה עד לבלתי אפשרי.

כך זה נדמה עד שהאדם יבין, שמוטל עליו בסך הכול כמה שיותר לבדוק, לזהות, קלקולים, ולבקש על תיקונם. לא צריך לחשוב איך הם יתוקנו מפני שאנחנו אף פעם לא יכולים להבין ובכלל לתאר לעצמנו, איזה מצב יבוא במקום המצב המקולקל, צריך רק לרצות לתקן כל מצב ומצב.

הבעיה שלנו היא רק בכך, למה אנחנו מתכוונים במושג "תיקון". נניח, יש לי מכונית ואני רואה בה כל מיני תקלות, יש תקר בגלגל, בעיה בבוכנה או חלקים אחרים. אבל הבקשה שלי צריכה להיות לא על תיקון המכונית, אלא על השימוש בה. ואז אני אגלה אותה מתוקנת.

אנחנו צריכים לתקן את הכוונה ולא את המעשה. וכאן אנחנו שוכחים את זה, מפני שרוצים לראות את המצב המתוקן. אבל המצב להיתקן הוא רק בהתאם לאופן שאנחנו יכולים ורוצים להשתמש בו בצורה נכונה, בכיוון הנכון, בפעולה הנכונה. אחרת…המכונית עומדת על קצה הצוק, ואני צריך לומר לאיזה כיוון אני רוצה לנסוע איתה. עד שאני לא אבחר בכיוון הנכון, היא תהיה מקולקלת, מפני ש"מעלים בקודש ולא מורידים בקודש". רק כך!

חשוב מאוד לדעת את זה: אנחנו לא מתקנים את המעשה, אלא את הכוונה. זוהי רמת הסתכלות שונה לחלוטין, אני כאילו בוחר במשקפיים אחרים כדי להסתכל על החיים, בנגזרת. ואם כך אני מתחיל לראות, אז התיקון עצמו הופך להיות לא קשה עבורי, ובכלל לא מהווה בשבילי כל בעיה, כי זה לא מוטל עליי, אני רק צריך לבחור איך להשתמש בצורה נכונה, את מה שכבר יהיה מתוקן. נאמר: " עשה רצונך כרצונו". אם הכוונות שלי בשימוש בחלק הזה של הרצון זהות לגמרי לכוונות של הבורא, אז מייד נהפך למתוקן, האור מסיים את הכול.

במידה מסוימת זו פעולת פלא. תסתכלו עליה כך וזה יעזור להפריד את המעשה מהכוונה, כי זו טעות שכל הזמן מושכת אותנו למעשים וכל הזמן מעבירה אותנו למישור שבכלל לא שייך לנו, למישור גשמי ולא לדרגת "אדם". דרגת "אדם", הדומה לבורא, ואם דומה, אז אני ובעל הבית נמצאים ליד השולחן, והשולחן הוא רק הסיבה לכך שאנחנו נהיה מחוברים זה עם זה. העיקר זו הכוונה, היחסים בינינו, ולא כל אותם המטעמים שעל השולחן.

לכן אל תסתכלו על העולם כעל משהו קשה לתיקון. להיפך, העדינות בזיהוי של מה שצריך לתקן, שחייב להיות מתוקן מצידי, זו כל הבעיה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 01.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כשהכול בסדר
צלחת למזל טוב שנשברה בכוונה
הכוונה היא התוכנית השלֵמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest