דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול במחשבה יתברר

הכול במחשבה יתברר

יש בנו רצון ומחשבה. אם היה לנו רק רצון, היינו מבצעים אותו בצורה עיוורת, ללא כל ביקורת, כמו הטבע הדומם, הצומח והחי, שכל המחשבה שלו היא רק: איך לממש ולספק את הרצון.

אדם שמפותח עד לדרגה של דומם, צומח וחי, חושב רק איך להשיג את מה שהוא רוצה. ישנם סוגים שונים של בני אדם: חכמים, חזקים, אכזריים, ביישנים, פחדנים, אבל כל אחד רוצה לממש את הרצון שלו, החל מהתינוק הקטן ביותר ועד לאדם מבוגר, שמסתיר את רצונותיו. בכל אחד פועלת המחשבה על איך לממש את הרצון שלו בכל האמצעים האפשריים.

כך אנחנו מתפתחים ברגש ובשכל, כמו בהמה, עד שמתגלה בנו הנקודה שבלב, שמתחילה לשאול: בשביל מה כל זה, למה? ומרגע זה והלאה מתחיל המדע האמיתי, כאשר אני מתחיל לשאול על מהות הרצון שלי: בשביל מה אני צריך אותו?

זה לא פשוט. אנשים באים ללמוד, מתאספים לקבוצה, אבל עוברות שנים עד שהם מתחילים לשאול את השאלה הזאת, כלומר רוצים להכיר את הרצונות שעוברים דרכם: מאיפה הם באים? הם מתחילים לחפשׂ את הסיבה, את השורש, את המקור.

ואז הם מבינים, שהמחשבה ניתנה כדי להגיע לבורא על ידי מחקר הרצונות שלהם. אם אני, בזכות המחשבה, אשיג בצורה נכונה את הרצונות שלי, אני אוכל להשיג את המקור שממנו הם באים, אני אבין מי שולח אותם ולמה, מה הוא רוצה בזה ממני, ואיך אני מצידי צריך להתייחס אליו.

אם אני, דרך הקבוצה, הלימוד או אפילו ישירות, מתחיל לדרוש ממנו לשנות את הרצון שלי: "אתה נתת לי רצון כזה, אבל אני מבקש רצון אחר!" – אז אני אוכל באמת לשנות אותו. המחשבה ניתנה כדי שבעזרתה נתחיל להכיר את הרצונות שלנו ולדרוש רצונות אחרים.

המחשבה קיימת כדי שאוכל לבדוק ולהוכיח לעצמי שאני לא יכול לעשות שום דבר עם הרצונות שלי! אפילו כשאני כביכול מתגבר, זו אינה התגברות, אלא פשוט החלפת רצון אחד ברצון אחר, שגם הוא אגואיסטי: למען כבוד, שליטה, גאווה. אני פשוט מוצא רצון אחר שמנצח את הראשון, מחליף ערכים.

כתוצאה מהמחשבות שלי, או תחת השפעת הסביבה, אני מתחיל לתאר לעצמי שרצון אחר חשוב יותר ממה שהיה לי עכשיו. ואז אני מחליט להחליף את האחד באחר. זה אותו המשחק של האגואיזם. כך אני יכול להחליף כל רצון שלי.

אבל באמת לשנות את הרצון אפשר רק על ידי השפעת הסביבה, שתקנה לי ערכים אחרים. ואז, כתוצאה מהשפעתה, אני אדרוש מהבורא להחליף את הרצונות שלי. הרצונות האלה כבר יכולים להיות על-טבעיים עבורי, כלומר, נגד האגו שלי.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 30.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להזמין בעצמי את ההתפתחות של עצמי
להחיות את הזמן המת
המחשבה היא המשרתת של הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest