דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול בידיים שלנו

הכול בידיים שלנו

שאלה: יכול לקרות, שאדם שמשתתף זמן מה בחיי חברה אינטגרלית, פתאום יאבד בה עניין. אובדן העניין הוא זמני, אבל האדם יכול שלא לשרוד את זה ואנחנו נאבד אותו לתמיד. איך אפשר לעזור לו במצב כזה?

תשובתי: אני חושב, שחברות אינטגרליות יהפכו בהדרגה למועילות לא רק ברמה הרוחנית, אלא גם ברמה הגשמית. האדם צריך לקבל משם לא רק חום, התפעלות, השראה, רגשות חיוביים, אלא גם תמיכה פיזית. לצורך זה אנחנו צריכים להתאחד בעזרה הדדית, וכל אחד צריך להרגיש מה נותן לו האיחוד עם האחרים בפועל.

כי אנחנו בכל זאת חיים בעולם הזה. אנחנו מבינים שבחברה אינטגרלית יהיה לנו קל יותר, אנחנו נהיה בריאים יותר, פחות רגישים למחלות, נעבור טוב יותר כל מיני בעיות, מכות הגורל. אבל האם אנחנו יכולים להשלים כזאת גישה פסיכולוגית על ידי סידור גשמי?

וכאן אנחנו מגיעים לשלב הבא: האם אנחנו יכולים ליצור כאלה חברות, שבאמת יעזרו זו לזו. לשם כך ישנן אפשרויות שונות, שתלויות בתנאים ספציפיים.

כל אחד מאיתנו עובד איפה שהוא, מומחה באיזה תחום מסוים, בואו נעזור זה לזה, בכך שנגיש עזרה מקצועית.

שאלה: האם יכול להיות כזה מצב, שאנשים יהפכו להיות תלויים זה בזה ברמה הגשמית, ואז זה יחזיק אותם בחברה אינטגרלית?

תשובתי: לא. מה שצריך להחזיק אותם, זו הרגשה של יצירת חברה חדשה לגמרי, שנוסדה למעלה מהאגו שלנו: לא על בסיס תחרותיות, אלא על בסיס חיבור.

שאלה: היכן עובר הגבול בין עזרה הדדית אינטגרלית ובידוד, כפי שזה היה בברית המועצות: אם יש לך קשרים, אז אתה אדם – יש לך רופא שיניים פרטי, אנשים המקורבים אליך בחנות, מופיעה חברה לא פומבית של עזרה הדדית?

תשובתי: בחברה אינטגרלית אנחנו לא ננעלים על עצמנו. אנחנו רוצים שכולם יהיו כאלה. ככל שמספרנו יהיה רב יותר, כך אנחנו נוכל להקדיש תשומת לב זה לזה, לעזור אחד לשני.

אנחנו ארגון ללא שום תועלת לעצמו, לגמרי התנדבותי, מבין איך לחנך היום את הילדים, לשמור על מסגרת משפחתית, להיות במצב רוח טוב, לא להתדרדר לאלכוהוליזם וסמים, לשמור על עצמנו ברוח נכונה. אם אתה כבר חי, אז תחייה ביתר נוחות, בסביבה טובה. אפשר לעשות את זה ללא שום השקעות חומריות, אפילו במה שיש היום. אנחנו יכולים להשיג כאלה מצבים, כאשר באיחוד שלנו אנחנו פתאום נראה גם תועלת גשמית.

אם אנחנו מתאחדים ומכריזים על עצמנו כעל גוף אחד (יש לנו קניות משותפות, צריכה משותפת, עתודות משותפות לקניות), אז אנחנו יכולים לחסוך לא רע בזה. עבור מעגלים מיוחדים של האוכלוסייה זה חשוב מאוד. אפשר להקים מחסן של חפצים לא נחוצים לצורך עזרה הדדית. זה מאוד יעיל. אפשר לארגן עבור הילדים שלנו חוגים בחינם. ללא השקעות מיוחדות אפשר לעשות כאלה דברים, שאחרת היו עולים לנו באמצעים רבים. הכול בידיים שלנו.

מתוך התוכנית "דרך הזמן", 15.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חבורה של בעלי רצון טוב
קדרה משותפת של מילוי רוחני
פעולה מדהימה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest