דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכוח שמגלה את העולם הרוחני

הכוח שמגלה את העולם הרוחני

laitman_2010-03-17_zoar_0361_us-70.jpg

שאלה: אם הכלל והפרט שווים, אז גם בקבוצה, כמו באדם הפרטי, חייבת להיות יראה, האם נצליח להתעלות מעל לאגו שלנו?

תשובתי: אם זו באמת "קבוצה", אז היא הופכת מכלל להיות פרט, להיות "אחד שלם" ביחס לבורא. ובאותה המידה שהיא הופכת לאישיות פרטית אחת, משיגה איחוד וערבות, חישוב כללי אחד, ה"אישיות" הזאת הופכת להיות יותר עשירה ומיוחדת, ומאחדת בתוכה כל מיני מצבים מכל התלמידים שלנו.

כמו שנאמר על הבורא: "אחד, יחיד ומיוחד". כך גם הקבוצה, אם היא פועלת כ"אחד", אך מאחדת בתוכה פעולות של אנשים רבים, אז היא נקראת "מיוחדת". וזה נקבע על ידי העוצמה של אותו ה"אחד".

הקבוצה אינה מוערכת לפי מספר התלמידים שלה, אלא לפי האיחוד שלהם, לפי האיכות של האיחוד שלהם, שבו הם השיגו הסכמה וחיבור כלליים, כשכל אחד התעלה מעל לאגואיזם שלו למען האחרים. וזה מה שמקנה לקבוצה את כוחה. הרי ברוחניות העוצמה נקבעת לא על ידי הכמות, אלא על ידי האיכות, ונוצרת הודות לכך שהם מתחברים לאחד.

זהו הכוח שבעזרתו מגלים את העולם הרוחני. אם נוכל לשלב יחד את המושגים: "אחד, יחיד ומיוחד" בהתאם לקשר בינינו, אז נשיג את גילוי הבורא.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 05.05.2011

One comment

  1. ערב טוב רב!
    אני מברכת אותך על ההחלטה לא לאפשר לחברים להגיע לקונגרסים בחו'ל אלא להישאר במקומם ולעשות עבודה פנימית.. האור נמצא במנוחה מוחלטת וכדי לבקש אותו ולעבוד ולהתחבר עימו רצוי שהבהמה שלנו תזוז כמה שפחות על-מנת שהכל במחשבה יתברר..רק המ..ח..ש..ב..ה..וכשכולנו יחד נתחבר ונבקש את אור הבורא במחשבותינו..נציף את הרשת הרוחנית ונצליח להחיות מתים..אמן ואמן…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest