דף הבית / משבר עולמי / הכוח העליון שמסתתר בתוך החיבור

הכוח העליון שמסתתר בתוך החיבור

האינטרנט קיים יחסית לא הרבה זמן, בסך הכול 15-20 שנה. עדיין לא עבר אפילו דור אחד, אך כבר ישנו דור שלם שגדל על האינטרנט. אם נחכה לדור הבא, עוד 15 שנה, אני חושב שנראה אנושות שונה לחלוטין. היא כולה תחיה באינטרנט, כל הזמן תימצא ברשת הכללית שמקשרת בין כולנו דרך כל מיני מכשירים ניידים דוגמת אייפודים. נהיה בקשר זה עם זה רק בצורה וירטואלית.

ואז יתגלה כל הטוב והרע שלנו. הרי קיים במערכת הזאת כוח פנימי שבינתיים איננו מרגישים. הוא צריך עוד להתגלות. במקום שבו אנשים מחוברים זה לזה מופיע גם ה"מרכיב השלישי", התוצאה של הקשר הזה. נניח שאנחנו קבוצה של עשרה אנשים. אם נתחבר, יהיה לנו ביחד כוח של עשרה אנשים. אך זה עוד לא הכול! כתוצאה מהחיבור שלנו, מופיע כוח נוסף: ה"הכללה", שכוללת את כל הכוחות הפרטיים.

אם אנחנו מתחברים לרשת אחת, על אף שהיא כולה אגואיסטית ושקרית, ספוגה בכל הצורות הגרועות ביותר של הטבע שלנו, אין זה חשוב. בכל זאת מדובר במערכת שמחברת בינינו! לכן מוכרח להתגלות בה הכוח שמקשר בינינו.

ואז אנחנו מגלים צורך חדש. לרשת הזאת יש טבע מיוחד, אופי מיוחד, חוקיות מיוחדת שתגרום לה למשוך אותנו לעבר האינטגרציה, החיבור, ההתפתחות הנכונה, ותגרום לנו להיות באמת אנושות אחת.

אין זה משנה אם הקשרים בינינו טובים או רעים. בין כך ובין כך הקשר בינינו יביא אותנו לחיבור נכון. זה יכול לקרות בדרך ייסורים, אם אנחנו, האגואיסטים, לא נבין את צורת ההתפתחות הנכונה. וזה יכול להיות נעים וטוב. כך או אחרת, בתוך הרשת הזאת פועל כוח מיוחד, שנמצא דרגה אחת מעלינו.

אותו האגואיזם הכללי הוא שמחבר בינינו ומכריח אותנו להיות יחד, הוא זה שסידר את כל הרשת הזאת והוביל אותנו לתוכה. זהו כביכול כוח שלילי, אך בתוכו קיים כוח חיובי שמושך אותנו בהדרגה להפוך לאחד.

לפי קצב ההתפתחות הנוכחי, אני בטוח שנגלה את זה בעתיד הקרוב ביותר. זוהי תופעה טבעית: כשבני האדם מתחברים, בתוך החיבור נולד כוח נוסף. כך בנוי הטבע. גם אם מדובר בחבורת לצים או כנופיית עבריינים, החיבור ביניהם מביא לתוצאה חזקה (שעלולה להיות גם רעה). לחיבור עצמו יש כוח רוחני. הרי הרוחניות היא היא החיבור. לכן, בין אם החיבור שלנו יהיה טוב, ובין אם הוא בינתיים רע, בסופו של דבר הוא בכל זאת יקדם אותנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שאל את המקובל" בשפה האנגלית, 20.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הקבלה משתלבת מצוין באינטרנט
שקר חיצוני או אמת פנימית
התחתית הכפולה של האינטרנט

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest