דף הבית / המשבר ופתרונו / הכוח המחייה של היקום

הכוח המחייה של היקום

שאלה: נניח, שאנשים רואים שהחברה הסובבת אותם משפיעה עליהם לרעה, לוחצת עליהם, מסוגלת בכל רגע לשנות את חייהם לרעה. כיצד הם יכולים לרכוש כוח כדי להתנגד לחברה הזאת?

תשובתי: אנחנו מציעים להם כוח אלטרואיסטי, שמנוגד לחלוטין לכוח האגואיסטי אשר לא נועד כדי לחסל אותו, אלא לאזנו. היום כולם צועקים: "אנחנו צריכים להתפתח הלאה ולהמשיך ליצור חברה צרכנית! להגדיל בכל רבעון את פריון העבודה! ליצור יותר מקומות עבודה!"… צמיחה, צמיחה, צמיחה!

לא יכולה להיות יותר שום צמיחה! בשום דבר! הם צועקים סתם, מפני שלא רואים מוצא אחר. הפוליטיקאים אומרים כך מפני שהם צריכים לשמור את מקומם בשלטון. הכלכלנים בכלל שותקים מפני שאין להם מה לומר.

ואילו אנחנו מציעים לאנשים את השיטה האינטגרלית, שנותנת לאדם את הכוח השני של היקום, של העולם, של הטבע, כוח של שיתוף פעולה הדדי. דווקא הוא זה שמהווה את הכוח המחייה של כל הבריאה. כי האנרגיה שסובבת את האטומים, המולקולות, כל הגלאקסיות הענקיות, זה לא סתם כוח אגואיסטי, בתוכו קיים כוח שני, כוח האיחוד. ואנחנו צריכים להוציא אותו מבפנים.

אם לא היה לנו את כוח ההשפעה והאהבה, אז לא היינו מולידים, לא היינו מתפתחים, לא היינו עושים כלום! יש בנו את הדחפים הללו, אבל הם נמצאים ברמה אינסטינקטיבית מינימלית ביותר, כדי לקיים את החיים. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים להיות בינינו באיזו שהיא תקשורת, אבל עכשיו הטבע דורש מאיתנו את דרגת האיחוד הבאה, ההכרתית!

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
למנוע את הנסיגה של האנושות
הדאגות של "מיליארד הזהב"
להבריא את כל העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest