דף הבית / המשבר ופתרונו / למנוע את הנסיגה של האנושות

למנוע את הנסיגה של האנושות

כבר אמרתי לא פעם, והיום אנחנו נוכחים לדעת זאת בעליל, שמיליוני בני אדם מוצאים את עצמם מחוץ לחיים הפעילים. הם מקבלים קצבה מינימלית, יושבים בבית ואינם יודעים מה לעשות.

האדם נסוג, הוא מתנוון! אם הוא לא עובד כמה חודשים, ועל אחת כמה וכמה מספר שנים, הוא כבר אינו מסוגל לכלום. הוא הופך להיות מרכיב לא יצרני של החברה, מפני שהוא מאבד את היכולת לעבוד. העמל יצר את האדם! החיפוש, המתח, הלימוד!

לכן הוא מתנוון ונסוג בהדרגה, פשוט הופך למסה חלבונית. ומה לעשות איתה?! כך היא תצא לרחובות ותהרוס ותנפץ הכול. אנחנו כבר רואים את זה.

יתרה מכך, עכשיו מתחיל השלב הבא, המפחיד ביותר: מתחסל מעמד הביניים, המשען של המדינה. ייסגרו מפעלים, הייצור ייפסק, הכול יתחיל לצנוח. ומה יהיה הלאה? גם להם יתנו מנת מזון. אבל הם הרי התרגלו לרמת חיים אחרת! על הרפסודה יישאר מיליארד הזהב, אפילו פחות, וכל השאר יתקיימו מתלושי מזון למשפחות נזקקות עם הכנסה נמוכה, על ארוחות חינם? מה יהיה על האנשים האלה?! הרי אין שום מערכת שתתעסק בהם!

יכול להיות שהשלטונות חושבים להאכיל את האוכלוסייה בסמים, בכך שתתחיל לתת תוקף חוקי למריחואנה, וכולי. כל זה, אינו פתרון!

אני לא מסתכל על זה מנקודת המבט של הומאניות או סימפטיה: "מה יהיה עם שישה מיליארד בני האדם?!". אני מסתכל מנקודת מבט של אי ההתאמה לחוק התפתחות הטבע!

הנסיגה של האנושות תגרור אחריה ייסורים גדולים מאוד. לא יתנו לאדם לשבת כך סתם על הספה בסלון ולראות במבט אטום איזו תוכנית, לעשן סמים, בשעה שמגישים לו מנת אוכל שבועית.

הטבע לא יאפשר זאת, מפני שבתוכנית שלו רשום להביא את כל הטבע למצב אינטגרלי, שזהו חוק ההתפתחות שאי אפשר לנתקו. הטבע חייב להביא אותנו למצב של השתוות אליו, להפוך אותנו לחברים אינטגרליים של חברה אינטגרלית, כל אחד בנפרד ואת כולם יחד. לכן, כאן לא סתם יסלקו שישה מיליארד בני אדם ויושיבו אותם על סמים ומנות מזון. הטבע יוביל אותם הלאה. הוא צריך להביא את האדם למצב של השתוות אליו! הוא צריך לעשות כך שהוא יהפוך להיות אדם.

זה יכול להתרחש רק על ידי איזון של כל המערכות. חלקי העולם שלנו, הדומם, הצומח, החי והמְדבר, צריכים להגיע לאיזון, כלומר לתמיכה הדדית, להומיאוסטאזיס.

ואילו הבאת האדם עד לדרגה הנמוכה ביותר, זה לא הומיאוסטאזיס. אנחנו צריכים באופן הכרתי, וזה הדבר החשוב ביותר, לגדל את עצמנו עד לדרגת "אדם", שמורכב משתי תכונות מנוגדות: אגואיסטית ואלטרואיסטית, לפעול בשיתוף הדדי נכון בכך שמאזנים ביניהם.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הדאגות של "מיליארד הזהב"
להבריא את כל העולם
צנרת בלתי נראית של עזרה הדדית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest