דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכוונה היא התוכנית השלֵמה

הכוונה היא התוכנית השלֵמה

laitman_2009-12-25_2594-70.jpg

שאלה: מה זאת "כוונה"?

תשובתי: נניח שהרצון נמצא במצב מסוים אחד ורוצה לעבור למצב אחר. לשֵם כך, הוא צריך להזמין את הפעולה שתעביר אותו מהמצב הראשון למצב השני. כדי לתכנן את הפעולה הזאת, עליי לברר היכן בדיוק אני נמצא, היכן אני רוצה להימצא, ובעזרת אלו פעולות וכוחות אני יכול לעבור ממצב למצב. כל התוכנית הזאת נקראת "כוונה" או מחשבה.

כמו "מחשבת הבריאה", התוכנית השלמה, שקובעת כיצד להתחיל וכיצד בסופו של דבר לסיים, כולל כל הצעדים והמהלכים שיש לבצע בדרך, באלו חומרים ואמצעים להשתמש כדי לממש את המחשבה הראשונית שלי. כמו שנאמר: "סוף מעשה במחשבה תחילה".

בכוונה הכול קיים בכוח ולאחר מכן זה מיושם בפועל.

כלומר, הכוונה מופיעה אצלי רק כשאני כבר יודע היטב מה מצבי הנוכחי ויודע בדיוק מה אני רוצה להשיג. כמו שבדרך כלל שואלים: "מהן הכוונות שלך? מה אתה רוצה להשיג? לְמה אתה רוצה להגיע?"

הכוונה היא ביטוי של הנחיצות בשינוי, שאותו אנחנו כבר מתכננים, מבינים, מרגישים, מיישמים ומסיימים.

הפעולה עצמה מתבצעת בזכות כוח האור, ולכן היא אינה שייכת לנברא. לנברא מייחסים רק את הכוונות: עד כמה הוא מכיר את עצמו, עד כמה הוא מכיר את הבורא, כיצד הוא מחייב את הבורא לפעול, באיזו צורה. האדם צריך לדעת כמה שיותר.

בכל פעם שאני גדל ועולה בסולם המדרגות, אני הופך ליותר תובעני כלפי הבורא, בכך שאני קובע את פרטי הפעולה שלו. אני כבר יודע כיצד הוא פועל וכיצד זה ישפיע עליי. אני יודע לפרטי פרטים כיצד זה יתרחש בתוכי, בתוך ה"גוף" (הרצונות) שלי. מתוך הניסיון שלו ושלי, אני כבר יודע כיצד כל זה יקרה.

בסופו של דבר אני משיג כאלה פרטים, שאני כבר יכול לנהל את התוכנית שלו במקומו. אני מבין את כל התוכנית הזאת, כל אלמנט שלה, את כל האמצעים, לפרטי פרטים. כשאני מגיע לגמר התיקון, אני משיג את כל התוכנית שלו מתחילתה ועד סופה, את כל הצעדים, מצידו ומצידי. זה אומר שרכשתי את הכוונה השלֵמה.

האור פועל תמיד. אבל כיצד הוא פועל, כיצד עליי לדרוש ממנו לשנות אותי – כל זה עבודת האדם, שצריך להכיר את הבורא, להכיר את היחס בין האור לרצון.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 03.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כוונה: חשובה התוצאה
סוד לידת האדם/הכוונה
האדם נקבע על פי הכוונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest