דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היקום דומה לתא ביולוגי

היקום דומה לתא ביולוגי

מחקר: Live Science): במהלך מחקרים נרחבים אודות המוח האנושי, אשר נערכו באירופה ובארה"ב, הסתבר, שמבנה הנוירונים במוח האדם מזכיר את המבנה של הגלקסיות ביקום.

התברר, ששיתוף הפעולה בין החומר בגלקסיות השונות היה דומה לפעולת הגומלין ברשת הנוירונים של מוח האדם. הגילוי הזה מראה שקיים חוק יסודי המכוון והמתאם את שיתופי פעולה האלה.

המחקרים על הדמיון בין המוח ליקום פורסמו גם בעיתון הבינלאומי Physical Sciences: המדענים טוענים, ש"החור השחור" מזכיר את גרעין התא. אופק האירועים שקיים מסביב החורים השחורים ושבו כוח המשיכה שואב את החפצים לתוך "החור השחור", מזכיר את קרום התא הגרעיני.

אופק האירועים הוא דו-שכבתי כמו קרום התא הגרעיני. בדומה לאופק האירועים אשר אינו מאפשר לשום דבר שנכנס לתוך החור לצאת ממנו, כך קרום התא הגרעיני מגן על התא ומווסת את חילוף חומרים בין הגרעין לסביבתו. עוד תכונה משותפת נוספת היא, שהחורים השחורים ותאי הגוף יוצרים קרינה אלקטרומגנטית.

מסקנה: כל מה שקיים במיקרוקוסמוס (יקום) משתקף בתא הביולוגי, כמו במיקרוקוסמוס. במילים פשוטות, היקום יכול להיות מוצג כתא.

התייחסותי: הכול נוצר ונבנה לפי "הוי"ה" (ארבע דרגות של התפתחות הרצון או שם הבורא), מהביטוי המזערי ביותר של חפץ או תופעה ועד ליצירה שלמה ("אני הוי"ה לא שיניתי"). קיים חוק ההשתוות – "כלל ופרט שווים", וכולי.

ידיעות קודמות בנושא:
פיזיקאים טוענים שהיקום הוא "מוח ענק"
המוח כמתאם עליון
המוח: סוד שאינו נגיש למדע

One comment

  1. זה פשוט נורא ריגש לקרוא זאת, כי בדיוק בזכות הבנת הדמיון הזה, כמעט זה – על בסיס אטומים – הצלחתי להבין את מהותו של אין סוף, ברמה של ילדה כמובן, הייתי בת 15,16 אבל זוכרת את ניסיתי לצעוק את זה לכולם.

    כשבאחת התוכניות של מדע הודיעו שהייקום מתרחב. ואני מטבעי תמיד אהבתי לחבר סוגי מדע: אז מייד התלבשה על העובדה הזו – עובדה של הלב.. הלב המתרחב והמתכווץ.
    פתאום הבנתי שיש סיכוי גדול שהכוכבים הם סוג של אטומים של אותו הלב.. וכולנו תת אטומים, ועוד תת אטומים בתוכינו.
    ואז גם כל הגלקסיות הן יכולות להיות אטום אחד של הלב עוד יותר גדול, וסכום של כל הגלקסיות – גם אטום קצת גדול יותר, אבל עדיין אטום 🙂 וכו' וכו' וכו' = אין סוף אשר בסופו של דבר מתחבר בצורה יותר ויותר פרטנים ללב אחד גדול :-))

    תודה על הנוסטלגיה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest