דף הבית / המשבר ופתרונו / הימצאות בתוך ההמון מועילה לבריאות

הימצאות בתוך ההמון מועילה לבריאות

מחקר (אוניברסיטת אסקס, בריטניה): השתתפות באירועי בידור למיניהם בהמון של בני אדם מועילה לבריאות, בתנאי שהאדם מסוגל להשתלב באווירה הכללית ולהרגיש את עצמו בנוח בסביבתם של אנשים זרים!

הימצאות בהרכב של קבוצה גדולה של אנשים שאינם מוכרים, מועילה לבריאות, מפני שהיא מאפשרת לקבל שחרור רגשי ולהיפטר מהלחץ. במקרה כזה, ככל שההמון הוא יותר רגשי, כך זה טוב יותר. האפשרויות האידיאליות זה קונצרטים או משחקי כדורגל, שבהם הצופים יכולים לצעוק ולשמוח כפי שהם מוצאים לנכון.

האדם מדורי דורות הרגיש את עצמו בטוח ומוגן יותר בסביבת בני אדם ששותפים לדעותיו, דבר שמאפשר לו להביע את הרגשות שלו בחופשיות. טיפול מסוג זה מועיל לבריאות הנפש, הוא מפחית באופן ניכר את הסבירות לדיכאון.

תגובתי: היום, מבלי להסתמך על מחקרים ונתונים מדעיים, אי אפשר לפנות להמונים, אפילו במקרה שהעובדות ברורות. מה שמועיל לנשמה, הרצון להשפיע ולאהוב, מועיל בסופו של דבר גם לגוף, לאגו, למרות שצריך להתאמץ כדי שמשמעות הפעולה תהיה לקבל על מנת להשפיע.

אבל לא להיפך, מה שבריא ומועיל לגוף, לאגו, לא בריא ולא מועיל לנשמה, לאלטרואיזם, להשפעה ואהבה. אם אנחנו נרד מהדרגה הרוחנית לדרגה הפיזית שלנו, אז גם בה נמצא את אותן מערכות יחסים.

ידיעות קודמות בנושא:
על התועלת של שירה במקהלה
תקשורת היא מפתח לאריכות ימים בריאה
פסיכולוגיה של התנהגות ההמון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest