דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היכן ניתן להשיג אנרגיה לנתינה?

היכן ניתן להשיג אנרגיה לנתינה?

שאלה: במאמר "השלום" בעל הסולם כותב כי נדרש דיוק מיוחד במימוש חוק הנתינה, כך שאף אחד לא צריך להפחית את מאמציו, ולעבוד במלוא הכוח לשגשוג החברה. במידה שכל אחד מאיתנו וכולנו יחד מתעצלים למלא את דרישת החוק הזה, הטבע לא מפסיק להעניש אותנו. היכן יכול אדם למצוא אנרגיה להגשמת חוק הנתינה?

תשובתי: רק בחברה.

שאלה: מתברר שיש איזושהי מטרה גבוהה יותר ששולטת בכמה אני נותן וכמה אני מקבל, אבל לא רק פיזית, אלא גם בתקשורת עם אנשים אחרים. מה אוכל להוסיף?

תשובתי: ביחס שלי לאחרים. לאדם יש את מה שנחוץ ומספיק לו. הטבע סיפק לנו הרבה יותר מבעלי חיים שצריכים לחפש מזון במשך כמה שעות ביום. חסרה לנו רק האינטראקציה הנכונה בינינו על מנת להשיג את המטרה הגבוהה ביותר.

שאלה: כלומר, לתת לחברה זה לא אומר לרוץ ולעשות משהו למענה?

תשובתי: לא. האדם הוא הגורם האומלל ביותר בטבע. עליו לדאוג כל הזמן איך לספק את עצמו. אף אחד מבעלי החיים לא עובד כל כך הרבה למען המאורה, למען האוכל, או למען הדורות הבאים. הכול הרבה יותר פשוט אצלם ואילו האדם משועבד מטבעו.

צריך רק לראות איך אנחנו חיים. אדם גדל עד גיל 20 , הוא חייב, חייב, חייב כל הזמן. הוא לא עושה כלום למען עצמו. זה רק נראה לו כך. ום כאשר הוא רוכש מיומנויות וחושב שהוא מתפתח על ידי ביקור במוזיאונים, תיאטראות, דיסקוטקים וכל דבר אחר, זה בגלל שהחברה כופה עליו. אלה אינם רצונותיו הפנימיים האישיים, אלא מה שקיבל מאחרים והוא מחויב למלא.

שאלה: מה אנשים יעשו בחברה האינטגרלית עליה אתה כותב כל כך הרבה?

תשובתי: בחברה העתידית, דרך הקשר האינטגרלי הנכון של אדם עם האחרים הוא ירגיש את הרמה הבאה של הטבע וכל הזמן יעלה אליה. מבחינתו, כל יום, כל דקה יהפכו להבנת ההרמוניה הגבוהה ביותר, השלמות הגבוהה ביותר. בעיקרון, זה מה שנועד למלא אותנו. כך נבראנו, אנחנו פשוט לא מרגישים את זה היום. אדם יחקור מה חסר לו לאושר מוחלט, ואת זה הוא יקבל.

 

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מיומנויות תקשורת", 21.08.2020

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest