דף הבית / איך להיפטר מכל הפחדים?

איך להיפטר מכל הפחדים?

שאלה: כידוע, היום אנו מלאים בפחדים – פחדים לגבי העתיד, ההווה, פחדים לגבי אהובים, רחוקים, באופן כללי לעולם, לעצמנו, לכל מה שתרצה. יש מיליון טיפים באינטרנט שמייעצים איך להיפטר מהפחדים. הכול הגיוני ועם זאת לא משכנע אותי אישית. אני רוצה לשמוע את עצתך: באיזה מקרה פחד יכול להיעלם? האם זה בכלל אפשרי?

תשובתי: אני חושב שפחד יכול להיעלם אם אני נאחז בכוח שולט גבוה יותר, אז אין לי פחד, אני כמו תינוק בזרועות האם. שום דבר לא יכול לקרות לי. כל מה שקורה, קורה מכיוון שכוח עליון פועל עליי כל הזמן, מחנך אותי, מוביל אותי ואני נמצא בזה.

הערה: אתה אומר שאני צריך ללכת ישר לידי הכוח הגבוה הזה.

תגובתי: וזה בדיוק הפחד הגדול ביותר כשאנחנו מרגישים שאנחנו לא יכולים להיפטר מכל הבעיות שלנו, הנפשיות, הפסיכולוגיות – זו הדרך היחידה, אז נתחיל להרגיש את הבורא. תתחיל אפילו להריח את אימא שלך.

שאלה: האם זו אמונה עצמית?

תשובה: לא . זהו צורך חייתי הכרחי! כמו שחיה רוצה להרגיש את אמה בצורה כזו, מכיוון שבתוכה היא חשה ביטחון מכסימלי ולצידה – ביטחון יחסי, כך צריך להרגיש את כל הטבע והבורא שאנחנו נמצאים בו. אם נשתדל להרגיש אותו, נתחיל להבין שכל התחושות והפחדים השליליים רק הובילו אותנו אליו. כלומר, הם היו העוזרים שלנו, הם כיוונו אותנו אליו ותו לא.

 

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 12.10.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest