דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היכן מסתתרים "מרכזי המוח" של הבורא?

היכן מסתתרים "מרכזי המוח" של הבורא?

איננו מסוגלים להשׂיג את הג"ר, שלושת הספירות הראשונות של כל מדרגה. הן אינן שייכות לנברא. רק מז"ת, מהספירות התחתונות מתחילות ה"אותיות", הנבראים, הרצונות שבהם מתעוררת ההשתוקקות להפוך להיות דומים לבורא. לכן, כל פרצוף מתחלק לשני חלקים. החלק העליון שלו: כתר, חכמה והחלק העליון של הבינה (ג"ר דבינה) שייכים לבורא, לעליון, ליוצר. והחלק התחתון של הבינה (ז"ת דבינה), זעיר אנפין והמלכות של כל מדרגה שייכים לנברא.

עד לגמר התיקון השלם אנחנו פועלים רק בז"ת, בחלק התחתון של כל מדרגה, זהו המרחב שלנו. שָם, איפה שהמלכות עלתה לבינה ויכולה לרדת חזרה. רק במרחב הזה, איפה שהתרחשה הערבוביה בין המלכות והבינה, רחמים ודין, רק שָם אנחנו יכולים להתקיים, להבין משהו ולהרגיש. ולמעלה מזה – לא! מלכות לא עלתה למעלה מז"ת דבינה.

ומה יהיה כשיתבטל התנאי של צמצום ב', ואנחנו נעבוד בתנאים של צמצום א', לא ידוע עכשיו… אנחנו משׂיגים הכול דרך הרצונות/הכלים שלנו, לכן לא מובן כיצד ניתן להשׂיג משהו שאין בו רצון ליהנות, בכתר, חכמה, ג"ר דבינה, איפה שאין כלים זה לא נברא. זה כאילו המוח של הבורא, התוכנית שלו, כיצד לעשׂות אותך כדי שתהיה בן אדם. לכן הם שייכים אליו ולא אליך. וכשאני מגלה את הבורא, אז מספיק לי לעלות עד לאמצע הבינה, ובזה אני משׂיג אותו, ועם כוח הבינה הנרכש שלי אני יורד חזרה למלכות, ובזה אני משׂיג את דרגות כתר וחכמה.

תחילה אני מעלה את כולי לבינה ומשׂיג מדרגת "להשפיע על מנת להשפיע". ואחר כך מהבינה אני יורד חזרה ומשׂיג "לקבל על מנת להשפיע". אני משׂיג אפילו את הכתר, אך אני מכיר אותו רק "לפי פעולותיו". הוא נמצא בג"ר ואני לא. באותה הצורה בדיוק אני משׂיג משהו בעולם הזה, איננו משׂיגים את המהות עצמה של התופעה, אלא את ההתפעלות וההתרשמות ממנה, התגובות שלי ל"משהו", זה הכול רק בתוך הכלים שלי, ההרגשות.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 03.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כתר-חכמה-בינה-ז"א-מלכות
ארבע בחינות של התפתחות הרצון
עולם באור חוזר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest