דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היכן לקנות את התוספת להשתוקקות?

היכן לקנות את התוספת להשתוקקות?

כשאנחנו קוראים את הזוהר, עלינו להתרכז בקשר בין הנשמות, מפני שדווקא שם קרתה השבירה. אנחנו צריכים לתאר לעצמנו את המצב המתוקן, שבו אנחנו משיגים את החיבור בין הנשמות.

הנשמות הן ההשתוקקויות שלנו לגלות את הבורא. כל אחד שיש בו את ההשתוקקות הזאת, צריך לחזק אותה בעזרת החיבור שלו עם האחרים. כך הוא יקבל מהם את אותה ההשתוקקות, ויגדל.

ידוע שעל ידי הקנאה, התאווה והכבוד, אנחנו יכולים להתרשם מהשתוקקותם של החברים לחיבור עם הבורא, לגילוי הבורא. דווקא את זה אנחנו רוצים "לקנות" מהם.

לכן, בזמן הלימוד כל אחד מאתנו רוצה לחבר לעצמו את ההשתוקקות של כל הקבוצה לגלות את הבורא. זה אפשרי רק בחיבור בינינו. הרי אינני יכול לגנוב את ההשתוקקות מהחבר. אך אם אתחבר אליו, לכל אחד מאיתנו כבר יהיה כוח משותף. אם נצליח לחבר מספיק כוחות, כל אחד יוכל לגלות את הבורא.

הקשר בינינו לא יגיע רק מכך שאני רוצה להתחבר עם ההשתוקקות של החבר. אין לי את הכוח להתחבר איתו. אני זקוק לאור שיבצע את הפעולה הזאת. אנחנו נמצאים במצב השבור. לא קיים בינינו קשר. אני רוצה שייווצר הקשר הזה, ואז בעזרת הכוח המשותף, אני משיג את הגילוי. על כך עלינו לחשוב בזמן קריאת ספר הזוהר. וכל מה שאנחנו לומדים בזוהר זה בסך הכול הצורות המתוקנות של הקשר בינינו.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 22.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האור העליון שמַלְחִים אותנו
הכין משיגים את הרצון?
כיצד לגלות בתוכי את אור אין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest