דף הבית / המשבר ופתרונו / היכן לחפש את משמעות החיים?

היכן לחפש את משמעות החיים?

אנו חיים בתקופה בה השאלה על משמעות החיים פורצת בקרב האנושות כמו קריאה אוניברסלית. האדם רוצה לדעת בשביל מה הוא קיים, ולשם מה כדאי לו לחיות.

בעבר הרצונות שלו היו במסגרת הקיום הגשמי, שעיקרם היה, מזון, מין, משפחה, עושר, תהילה, שלטון, מושכלות. רצונות אלה התפתחו בנו במהלך כל ההיסטוריה האנושית, והודות להם פיתחנו את חיינו, את התקשורת ואת מערכת הקשרים בינינו. עד אמצע המאה ה–20 כל זה היה נורמלי ולאחר מכן האגו השתנה. הוא החל לדרוש להבין את משמעות החיים? דווקא האגו הוא ששואל אותנו שאלות אלו. שאלתו האחרונה היא: "בשביל מה כל זה?" כלומר, יש מזון, מין, משפחה, תהילה, מושׂכלות, כל זה טוב, אבל לשם מה כל זה נחוץ אם הכול מסתיים? זה חסר תועלת. גם אם נאריך את חיינו בעוד 100 שנה, מה הלאה? השאלה נשארת עומדת בעינה.

במשך אלפי שנים האגו שלנו התפתח במתן מענה לכל שאלות החיים, ואילו עתה הוא מציב בחדות את השאלה: "בשביל מה?!" לכן אנחנו נמצאים במשבר בכל תחומי החיים: במדע, באומנות, בחינוך, במשפחה וכולי. העולם כולו "אפוף" בדיכאון וסמים מפני שאנשים משתוקקים לדעת בשביל מה להתקיים. הם אינם רוצים להוליד ילדים וגם לא להקים משפחה מפני שהם מרגישים שאין בכך משמעות. בעבר בני האדם לא הרגישו כך, כמו שגם בדרגת החי אין תחושה של חוסר משמעות בחיים.

האתגר הגדול העומד בפנינו הוא להבין כיצד למצוא את משמעות החיים והיכן לחפש אותה? בעולם שלנו איננו יכולים למצוא אותה. לא נוכל למצוא את משמעות החיים גם במאדים, וגם לא בכוכבים רחוקים אחרים, מפני שכל אלו הם גופים חסרי חיים, דוממים, דרגת הטבע הדומם. לשם כך עלינו לעלות לדרגה גבוהה יותר מדרגת החיים שלנו. הטבע מדרבן ומאיץ אותנו לכך, כדי שנעלה מדרגת ההתפתחות של הטבע הדומם, הצומח, החי והאנושי של העולם הזה, לדרגה הבאה, לממד הבא.

איך אפשר לעלות למעלה מעצמנו? הרי לשם כך צריך שיהיה לנו טבע אחר. זה מסובך אבל אפשרי. בעולמנו קיימת שיטה, "חכמת הקבלה", שמאפשרת להשיג זאת. היא מסבירה איך למצוא את משמעות החיים, וגם מציגה שאלה זו בפנייתה לאנושות.

זו שיטה בת 5777 שנה, למרות עתיקותה היא אקטואלית מאוד היום מאחר והיא מתחילה להתגלות ולהופיע רק בדורנו וקוראת לאנושות לגלותה, לרכוש ולדעת אותה, ובאמצעותה לעלות לדרגת ההתפתחות הבאה, לממד הבא, לעולם הבא, במשך תקופת חיינו. בחכמת הקבלה הוצבה מלכתחילה השאלה על משמעות החיים, אבל היה צורך לחכות עד שהאנושות תתפתח. נכתב בה שסוף המאה ה–19 ותחילת המאה ה–20 הוא הזמן שבו יתחילו לגלות אותה ובעזרתה להשיג ולרכוש את העולם העליון.

כל דרגה מתפתחת מתוך הדרגה הקודמת לה. מהדומם התפתח הצומח, ממנו החי, ואחר כך התפתחה החברה האנושית. כעת עלינו לעלות לדרגה הבאה, למעלה מדרגת החברה האנושית, ולעצב אדם חדש.

חכמת הקבלה היא שיטה מציאותית מאוד, נגישה והכרחית לכל אחד מאיתנו. אנחנו מציעים לכולם להכיר אותה. היא לא דורשת מאיתנו שינויים מיוחדים, הקרבות, או מאמצים ופעולות פיזיות, אלא פשוט להתחיל ללמוד אותה. היא לא קוראת להאמין במשהו, אלא מתארת את מערכת העולם שבה אנחנו נמצאים, ולפי מערכת זו יהיה ברור מה עלינו לעשות כדי להשיג את העולם האמיתי, את דרגת הקיום הבאה. כעת אנחנו לא מרגישים את דרגת הקיום הזו  כפי שאבן לא מרגישה את עולם הצומח, ועולם הצומח אינו מרגיש את עולם החי, מפני שאינם נמצאים באותה דרגת קיום. כך גם אנחנו מרגישים רק במידה חלשה מאוד ולא מובנת משהו מהמדרגה הבאה של התפתחותנו. מופיעה בנו רק השאלה על משמעות החיים. בואו נגלה את התשובה הנכונה וכך נזכה בתענוגים ומילויים עצומים! אנחנו נגיע להרגשת החיים האמתיים!

כאשר נתחיל ללמוד את השיטה הזאת, נתחיל להבין את המערכת שבה אנו נמצאים, את המטריצה שלה והידע הזה יוביל אותנו קדימה. הוא לא משעבד, לא קושר לשום דבר ולא מחייב. זו פשוט הצלה עבור הדור של היום. מתגלה בפנינו מטרה שלפני כן הייתה חבויה.

בהצלחה בגילויה!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 19.9.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest