דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / הייחודיות של הנשמה מגדירה את הגוף

הייחודיות של הנשמה מגדירה את הגוף

dsc02396_70.JPG

שאלה: האם מי שנולד יהודי, תמיד עובר תיקון כיהודי גם בנשמתו ?

תשובה: כן, כי ייחודיותה של הנשמה היא בכך, שיצאה מבבל, עלתה אחר כך לדרגת התיקון הפרטי השלם שלה בזמן בית המקדש, ונפלה מהמדרגה הזאת למצב של הנשמות של כל העולם, כדי לעבור יחד איתן 2000 שנות גלות מהחיים הרוחניים, ואף מצבים גרועים ממה שהן עברו. לכן, דווקא הנשמה הזאת חייבת לעלות בדרגות הרוחניות, ולעזור בכך לכל שאר הנשמות להגיע לתיקון השלם.

שאלה: אם כן, כתוצאה מכך שהעם היהודי נבחר לשאת את מחשבת הבריאה, אז כל שאר בני האדם, גם כן ממשיכים להיוולד בעמים שמהם התחילו?

תשובה: כן, אבל איננו יודעים דבר על עשרת השבטים האבודים, איפה הם ומי הם כיום. יש סיכוי שהם מונים כמה מיליארדים, כלומר אותם אלה שהיו במדרגה הרוחנית ונפלו ממנה בזמן בית המקדש הראשון. אנחנו לומדים על הנפילה הזאת ועל התיקון שלה משבירת שני הפרצופים, דחג"ת נה"י דעולם הנקודים, מהנפילה ההדדית, ואח"כ מהתיקון ההדדי. (ראה תע"ס חלק ו' וחלק ז').

שאלה: מה קורה אם אדם עובר ליהדות, ומנסה להגיע להשגת הבורא, האם הוא גם נהיה חלק מהעם היהודי (פיסית ורוחנית)?

תשובה: אין עם כזה במקור שנקרא "יהודי", אלא מדובר באותם הבבלים מימי קדם, אשר כבר אז החלו בתיקון העצמי שלהם. שאר האנשים המשיכו להתפתח באופן אגואיסטי, הם החלו להתפתח כתוצאה מ-70 הכוחות של ז"א דעולם האצילות ולכן הם נקראים אומות – כי לכל אחת מהן יש צורה של אגו משלה .

בגלל זה הם נקראים עבריים – מהמילה עבר – מעבר (למחסום), יהודי – מהמילה ייחוד (עם הבורא). זה מה שהבדיל ביניהם לבין אחיהם הבבלים. זאת אומרת, האדם לא סתם "עובר" ליהדות, כפי שזה נראה לנו בעולם שלנו, אלא היהדות הרוחנית היא תיקון עצמי, שמטרתו להביא את האדם לדרגת הבורא, להשגת הבורא, בזמן הלימוד של חוכמת הקבלה. בדיוק כמו אלה שנקראים היום "העם היהודי", שבזמנם נפרדו מהבבלים והחלו בתיקון האגו שלהם. תסתכל על העולם כמו על הציוויליזציה אשר חלק ממנה תיקנה את עצמה באופן זמני, והיום כולם חייבים להיתקן עד להשוואת הצורה עם הבורא. אין שום יהדות ארצית כמו שאין שום דתות, אמונות וכו' אלא כל זה הוא לא אמיתי, הוא הבנה אגואיסטית, עיוות של חוכמת הקבלה. מהיכן בכלל הופיעו המושגים האלה, המוטעים אפילו? או שהנשמה עצמה רומזת מבפנים, או שהם הופיעו כתוצאה מהנפילה של הקבלה לרמה האגואיסטית. מי הם העמים העתיקים – האם הם עובדי אלילים או שהם מאמינים מהסוג של הרומאים והיוונים. כל השאר הגיע מהנפילה הרוחנית, כדי לזרז את ההתפתחות של הבבלים וכדי להביא אותם למצב בו תהיה להם נחיצות להשוואת הצורה עם הבורא.

5 comments

  1. ובכל זאת, דווקא הנשמות המאוד ספציפיות האלו, בחרו בבבל העתיקה להתאחד ואח"כ להביא את שיטת התיקון לשאר אומות העולם. דווקא הם בחרו מכל השאר להיות נרדפים באימה בקיום פה, על האדמה. כנראה שבכל זאת, הנשמות המאוד ספציפיות האלה, שיכות בשורש עליון למשהו מיוחד עוד הרבה לפני בבל העתיקה. ובמילים אחרות, למה לא אוגנדה?

  2. דרך אגב, את הסוציאליזם הגו שלושה צעירים יהודים, וברוסיה, מי שהתלהב והלך בהמוניו אחרי תנועת הסוציאליזם- היו המוני נוער וצעירים יהודים בינהם דוד בן גוריון, ולאחר האכזבה מהפרעות בחרו לעלות לארץ ולהקים פה מדינה שתיישם את הסוציאליזם בבית היהודי. הקיבוצים- זוהי שיטת התיישבות יחודית לישראל.  

  3. אם אין שום יהדות ארצית, אז למה יש לך כיפה על הראש, וגם לכל התלמידים שלך בשיעור הבוקר?

  4. סאלי קוריצו'נר

    שלום,

    אבקש לדעת  האם כשמתקנים כאן את הרשימו, שנכתב לפני שהנשמה יורדת,

    רק אז הנשמה עוברת תיקון?

    האם גם תיקונים שנעשים כאן שלא מצויים ברשימו, גם עוזרים לתיקון הנשמה?

  5. סאלי קוריצו'נר

    שלום,

    נאמר לי שבזוגיות ישנה זוגיות על פי צו הנשמה וישנה זוגיות חוויתית.

    מה ההבדל ביניהם? ואיך אפשר לדעת באיזו זוגיות מדובר אצלי??

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest