דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היוזמה צריכה לבוא מאיתנו

היוזמה צריכה לבוא מאיתנו

שאלה: חכמת הקבלה השתמשה במשך ההיסטוריה בארבע שפות: שפת התנ"ך, שפת ההלכה, שפת האגדה ושפת הקבלה. האם אפשר לומר שהחינוך האינטגרלי זו השפה החמישית החדשה, שבה אנחנו משתמשים כדי לתקשר עם העולם הרחב?

תשובתי: לא. זה בעצם יותר שפת הקבלה שמותאמת ל"תינוקות". כי אנחנו מדברים עם אנשים על אהבה, על חיבור, על הכנעה, על כוח ההשפעה המשותף שמתגלה בקשר בינינו. הכוח הזה מתגלה מרמה יותר עליונה ושורה בנו, בדומה לחכמת ההמונים. במילים עכשוויות אנחנו מסבירים את הפסיכולוגיה של החינוך האינטגרלי, שמאחוריו עומדת לא אחרת, אלא חכמת הקבלה: ה"ספירות", ה"פרצופים", ה"עולמות", עליות וירידות, הקשרים ההדדיים, ה"רשימות", וכולי.

שאלה: אם פעם היה מספיק לי ללמוד את חכמת הקבלה ולהתחבר עם החברים בקבוצה, אז היום אני צריך גם ללמוד את הסגנון הזה של שפת הקבלה?

תשובתי: כן. זאת היא הייחודיות של החינוך האינטגרלי. באופן דומה, אנחנו בצורה שונה מסבירים את אותם הדברים לילדים ולמבוגרים. הקשר עם העולם הרחב עובר דרך דרגת תקשורת אחרת וחייבים ללמוד את זה.

כי המאור המחזיר למוטב, הוא זה שמתקן את כולם. הוא לא יבוא להמונים מעצמם ללא ההשתתפות שלנו. אם העולם יתחיל להתחבר באופן עצמאי, אז בזה הוא יזרז את קצב ההתקדמות בדרך של ייסורים.

לדוגמה, אם אירופה תתחיל לחזק את האיחוד שכל כך נחוץ לה היום, אז התוצאה מזה תהיה, שיופיעו משטרים נאציים, קיבוצים מקומיים למען ניצול אחרים. אבל אם אנחנו נעבוד על האיחוד האירופאי, אז זה יקבל אופי רוחני, בהתאם לכלל של "ואהבת לרעך כמוך". ולכן אסור לנו לתת לעולם זמן כדי להתחיל בחיבור האגואיסטי. רק אם אנחנו ניזום את תהליך החיבור ביניהם, אז תצא מזה תוצאה טובה.

שאלה: איך אפשר לעשות את זה?

תשובתי: דרך כלי התקשורת, דרך הקבוצות שלנו, ובעיקר, דרך רשת הקשר הכללית בין כולנו, דרך המערכת הכללית שמקשרת את כולנו "מתחת לפני השטח". דרכה אנחנו נשפיע על האנשים, והם יתחילו להבין שאצלנו, ולא בשום מקום אחר, ישנה שיטת החיבור הנכונה.

למעשה, ההסכמה לחינוך אינטגרלי, זהו הקריטריון לנכונות של האדם לתיקון. כי זה מהווה את המימוש של חכמת הקבלה, כמו שנאמר במאמרים "מתן תורה" ו"הערבות". באופן כזה, התפקיד שלנו, זה להפוך להיות מורים, "ממלכת כוהנים וגוי קדוש" כלפי אומות העולם. דווקא כאן נמצא השדה של הפעילות החיצונית שלנו, כמו שכתוב, "שדה אשר ברכו ה'".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 03.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הקשר בין שפת הקבלה לשפת החינוך האינטגרלי
לכל אחד יש נטייה משלו
סגל השרות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest