דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הידע מועבר בשרשרת

הידע מועבר בשרשרת

כשאנחנו קוראים את "תלמוד עשר הספירות", אנחנו מסווגים ומבררים את המושגים היותר קרובים אלינו, כדי להכין את עצמנו לתפיסתם. לאחר מכן אנחנו חייבים לקרוא את הטקסט המקורי האמיתי, שנכתב על ידי המקובלים הגדולים, שמעבירים אלינו את האור העליון. אין לי כזה אור גבוה, כמו שיש לרב"ש ולבעל הסולם, אבל אני יכול לעזור לכם להתחבר אל האור. לא צריך פרופסור גדול כדי ללמד ילד קטן. דרוש מישהו שיכול לרדת עד לרמתו.

לכן, ליד התלמיד נמצא מורה, האדם העיקרי שיכול לעזור לו עכשיו. אך מעבר לזה, יש לנו מקורות בעלי ערך רב עבורנו, שמהם מגיע אלינו האור. אנחנו זקוקים לשניהם.

אתה לא יכול להתאים את עצמך למקור הרוחני של הרב"ש או של בעל הסולם, ללא אדם מיוחד כמו המורה. כך זה היה במשך כל הדורות. אנחנו לא מדברים על נשמות מיוחדות כמו אדם הראשון ואברהם, שגילו בעצמם את העולם הרוחני. ישנם מקרים שבהם נפתח לאדם משהו מלמעלה מעצמו, לצורך ייעוד מיוחד של הנשמה.

כשאנחנו מדברים בחכמת הקבלה על העברת הידע הרוחני מדור לדור בשרשרת, תמיד מדובר במורה ותלמיד. המורה קודם כל מכוון אותך אל המטרה, עוזר לך להתמצא , ונותן לך כיוון בחיים. המימוש כמובן, מוטל עליך, בעזרת אותם המקובלים הגדולים, שכתבו עבורנו את המקורות הקדושים.

מצד אחד ישנו המורה, שתומך בך ומכוון, ולכן אתה חייב להיות נאמן לו, כדי שהוא יוכל "להחזיק אותך על הידיים", כמו שמחזיקים תינוק. ומהצד השני, אתה הולך יחד איתו, כדי להצטרף למקורות.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 12.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המורה מחבר אותי עם החיים
לתינוק אין קרוב יותר מאימא
אור ההשגה בשרשרת הנשמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest