דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הידיים שעליהן מונח העולם

הידיים שעליהן מונח העולם

Laitman_2011-02-03_4879_w.jpg

שאלה: מה הכוונה "לראות את כל העולם דרך הפריזמה של הקבוצה"?

תשובתי: לפי מידת ההתקרבות לרוחניות, מתגלה לאדם הקשר בין כל פרטי הבריאה. זה נקרא להתקרב לגילוי הבורא, כי הבורא הוא הכוח שמאחד, מקשר ומנהל את כל מה שאתה רואה עכשיו.

למעשה, אתה רק מוסיף את הקשר לתמונת העולם הזאת, ומגלה שהכול נמצא ברשת אחת. אנחנו מתחילים לראות את הקשר הזה דרך החיבור בחברה שמספקת לנו את ההתחלה של הרשת הזאת.

בצורה כזאת אנחנו רואים את העולם, כשאנחנו שמים לב לחוטים שמחברים בין כל החלקים שתלויים זה בזה ושמנוהלים על ידי הכוח האחד שמסובב ומנענע אותם על ידי שינויי הקשרים בין כל החלקים האלה.

הפרטים עצמם נשארים כפי שהיו, רק אופני הקשר ביניהם משתנים, ובזכות זה, העולם כל הזמן מתקדם. בכך טמון כל החידוש שקורה בעולם, שכתוצאה ממנו יש כאלה שעולים, ויש כאלה שיורדים, והם משתפים פעולה זה עם זה. הכול קבוע מראש, עד לאטום האחרון ממש, שלא לדבר על בני האדם והמדינות.

לראות שהעולם כולו מנוהל על ידי הרשת הזאת, זאת כבר תפיסת מציאות נכונה, שמגיעה בזכות הרגשת החברה כמערכת גדולה של אורגניזם אחד.

וחוץ מזה, אנחנו מתחילים לראות את עצמנו כחלק פעיל ואפקטיבי של הרשת הזאת, של הכוח העליון, שמנהל ומקדם את כל העולם אל המטרה הסופית. כי אנחנו הרי יכולים להפעיל את הרשת הזאת ולכוון אותה לאופן התפתחות מסוים, בהתאם להתנהגות שלנו. במידה שאנחנו מגבירים את שיתוף הפעולה שלנו עם האלוקות, עם הכוח שפועל ברשת הזאת – במידה הזאת אנחנו נמשיך לפתח את העולם לקראת מצב טוב יותר. העולם יהיה מונח על הרשת הזאת כמו על הידיים של אמא. בצורה כזאת אנחנו מיטיבים את עתידו.

ולהיפך, ברגע שאנחנו נחלשים ולא יכולים לתאם את התנועות שלנו עם התזוזה שמתרחשת ברשת, בהשתוקקות להשפעה, למטרה שאליה מתקדמת כל הבריאה – בכך אנחנו מחלישים את הכוח האלוקי שפועל ברשת. ואז כל העולם מתחיל להרגיש בחיים שלו התגלות גדולה יותר של הטבע האגואיסטי שלו, שבו פועלים כוחות זרים ושונים, שרחוקים מהרוחניות ומההשפעה.

ואז הכוחות האכזריים הללו עולים ומתחזקים בכל החלקים, שקשורים ביניהם על ידי הרשת הכללית, שמביאים לתוצאות מעציבות.

אבל הרשת עצמה והחלקים שנמצאים בה אינם משתנים. רק שהחלקים האלה הם אגואיסטיים, והרשת עצמה היא אלטרואיסטית, כי זוהי המערכת הרוחנית העליונה, האור שממלא את החלל בין כל החלקים. לכן הכול תלוי במה אנחנו (החלקים שנמצאים ברשת הזאת) נדבקים.

ברשת הזאת ישנם חלקים שמחזיקים את קיומה, והם נקראים "אבות" או "מרכבה". הם נקראים גם "ל"ו הצדיקים" שעליהם עומד העולם (ל"ו זה לא מספר, אלא מושג מסוים בחכמת הקבלה). קיימות הכנות בתוך הרשת הזאת, שבלעדיהן היא לא הייתה יכולה להתקיים, כי אחרת, כוח הרע והפירוד היה מפוצץ את כל המערכת ושובר את הקשרים ההדדיים.

לכן, בתוך המערכת הזאת ישנן נשמות מתוקנות ("אבות", ובכלל, כל המקובלים שבכל הדורות), שמחזיקים את העולם הזה. ואנחנו צריכים להשתדל להוסיף לעבודתם את המאמצים שלנו. זה נקרא "להיות עפר תחת כפות רגלי הצדיקים".

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 28.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
השלל הכללי מהפעולה הצבאית במדבר
הצל המתפוגג של העולם עם הרצון האגואיסטי
העולם יימשך אחרי הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest