ראש שמנותק מהגוף

laitman_2011-12-06_3789_w.jpg

שאלה: היכן נקודת האיחוד שלנו באה במגע עם שאר העולם. מדוע אי אפשר להסתפק בכוונה הנכונה? מדוע נדרשות עוד פעולות פיזיות של הפצה? איזה מנגנון מפעיל את אותו אדם שאליו אנחנו פונים?

תשובתי: אנחנו נמצאים במערכת כללית שמורכבת מחמש דרגות של עביות.

בכללות, העולם שלנו שייך לעביות אפס או עביות "שורש", וגם שם רק לחלק ההתחלתי שלה. בשפת הקבלה זה נקרא, "שורש דשורש דשורש", או "מלכות דמלכות דמלכות דעשיה". הרצון שלה מורגש בצורת החומר שנמצא מתחת למהירות האור.

התופעות האלקטרומגנטיות, כוח המשיכה, הפיזיקה והכימיה, הביולוגיה והזואולוגיה, החומר שאותו אנחנו מרגישים ומזהים – כל אלה הם מהות הרצון שנמצא במדרגה הנמוכה ביותר, בניתוק מהאור שמנהל אותו. ברצון הזה, מנקודת מבטו של המשיג, אין אור.

לכן אני עובד עם החומר. הרי האדם צריך להיות מנוהל על ידי מה שהוא רואה לפניו. ולפניי נמצא הטבע הדומם, הצומח, החי והמדבר של העולם הגשמי, שנגיש לחמשת החושים שלי. מזה אנחנו מתחילים, לא סתם מרחוק, לא מעמדה ניטרלית, אלא מההופכיות.

החומר של הרצון יורד עד ל"מלכות דמלכות דעשייה" וממשיך את דרכו למטה, לתחום האגואיסטי של הספקטרום. לא מספיק שאנחנו יורדים ב-125 מדרגות, אלא אנחנו נופלים עוד יותר למטה, לחמש השכבות של אגואיזם.

ולמטה מכולם נמצא לא אחר מאשר ישראל. הוא היה בגובה ההשפעה ולאחר מכן נפל לתחתית. מצד אחד נאמר עליו, "אתם המעטים מכל העמים", אבל מצד שני, זהו "עם קשה עורף", כלומר, העם הכי אגואיסטי.

ככלל, הוא מרגיש הכי הרבה צרות, נמצא בריחוק הכי גדול, ויחד עם זאת, הוא יודע יותר טוב מהאחרים כיצד לנצל את העולם הזה.

לאחר מכן, האור מטלטל ומשפיע על ישראל בצורה חזקה, וכתוצאה מכך הוא מתחיל להתעורר. אבל גם התנועה חזרה היא לא פשוטה, מה גם שבמשך אלפי שנים נעשתה ערבוביה והתכללות, שגם אותם צריך לקחת בחשבון.

שואלים אותי, "מדוע אנחנו צריכים לדאוג לאחרים? בשביל מה אנחנו צריכים את הקשר הזה עם העולם? האם לא יותר טוב לטפל בעצמנו?".

איפה ראיתם ראש שמנותק מהגוף? בשביל מה צריך ראש, אם לא לצורך הגוף? נאמר שישראל חייבים להיות "ממלכת כוהנים" עבור שאר העמים. העמים אינם יכולים לקבל את שיטת התיקון בעצמם, אבל דרך ישראל, דרך הקשר איתו, בזכות השבירה וההתכללות, הם יוכלו לעשות את זה.

לכן "ישראל" הם בתפקיד שמחייב אותם ליצור קשר עם האחרים. ואת הקשר הזה אפשר ליצור רק על ידי מגע בדרגה הגשמית של העולם שלנו, במדרגה הנמוכה ביותר של הרצון, שמצטיירת לנו היום בצורה כזאת.

מתוך שיעור של שאלות ותשובות לאחר הכנס, 28.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הרוחניות היא רק מה שבינינו
מעבירים את התיקון לעולם
לשרת את העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest