דף הבית / קבלה ומדע / הטעות של הוקינג

הטעות של הוקינג

הערה: הפיזיקאי הבריטי, פרופ' סטיבן הוקינג, מזהיר שהקידמה עלולה להוביל את המין האנושי אל סופו. הוא מציע להקים מושבות בחלל לשם יוכלו לעבור בני האדם.

תשובתי: המדענים כיום מבינים שהם נמצאים במבוי סתום. אין להם פתרונות להציע לבעיות בפניהן עומדת האנושות, והם ממשיכים לפתח טכנולוגיה שתיקח אותנו מחוץ לכדור הארץ, אל הכוכבים, לתוך עומקו של הטבע,  אך לא יותר מזה. בעבר חשבנו שהמדע יגאל אותנו מכל הבעיות, ושהתפתחות הטכנולוגיה, התרבות, החינוך וההשכלה, יאפשרו לאדם להתעלות מעל הכול, אבל אנחנו מתחילים להבין שזה לא מה שיביא לנו את האושר.

היום המדע מתחיל להראות לנו שהכול תלוי בהתפתחותנו כאדם ולא בהתפתחותנו השכלית, מפני שאנו משתמשים בשכלנו בצורה אגואיסטית, לתועלתנו האישית, משעבדים אחרים ומשמידים את ההישגים שלנו בעצמנו. לא תיארנו לעצמנו לפני חמישים שנה, שנגיע למצב הזה.

בשנות ה-60 של המאה ה-20 החלו הטיסות לחלל, הופיע החלום האמריקאי, כולם רצו להיות מסודרים עם בית, מכונית, עבודה, תנאים סוציאליים וכו'. אבל הגענו למצב הפוך, מעמד הביניים חוסל, למעשה כבר לא קיים, סטודנטים במשפחות עם הכנסה ממוצעת נאלצים לעבוד במשרות חלקיות כדי לממן את לימודיהם. האגו התפתח באופן שאחוז אחד מהאוכלוסייה העולמית מחזיק ושולט בהון הכללי, בעוד ש-99 האחוזים הנותרים, השכבות הנמוכות, נותרו ללא יכולת להתפתח, מתקיימות מהפירורים רק לצורך הישרדות, ומשרתות את צרכי האחוזון העליון.

שאלה: האם לדעתך המדענים יצליחו בעתיד לפרוץ דרך  לחשיבה חדשה?

תשובתי: העתיד לא תלוי במדענים, אלא בשינוי בתפיסה הפסיכולוגית של האדם. כיום אין לאנושות כוחות לבצע את השינוי הזה, מפני שהעולם מתנהל על פי יצרים אגואיסטיים בלבד. זה ניכר בכל דרגות ההתפתחות של הטבע: החי, הצומח ואף הדומם, וכל שכן האדם, שנעזר במדע ובטכנולוגיה, כדי לנהל את כולם באופן אגואיסטי לטובת עצמו בלבד.

שאלה: עולה שאלה הנצחית: מה לעשות?

תשובתי: זו לא שאלה נצחית, אלא רק כיום היא ניצבת לפנינו, והודות לכך שהיא נובעת ממעמקי הייאוש של האנושות העייפה, המאוכזבת, וחסרת הרצון והיכולת לעשות משהו, מתגלה חכמת הקבלה שמחזיקה בפתרון. תפקידנו וחובתנו כמקובלים, להביא את ידיעת חכמת הקבלה לכל אדם, ואני בטוח שנצליח בזאת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 20.1.2016

 

2 comments

  1. מאמר פוסט יפה ומעניין תודה

  2. בחזרה אל העתיד
    הכל תלוי בקשר הטוב ביננו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest