דף הבית / המשבר ופתרונו / הטבע סובל לא בגלל הקרינה, אלא בגלל האדם

הטבע סובל לא בגלל הקרינה, אלא בגלל האדם

שאלה: אחרי שהאדם יתקן בהדרגה את האגו שלו בהשפעת החינוך האינטגרלי, האם הטבע ישתנה, או שאולי כבר עברנו את "הקו האדום"?

תשובתי: אני בטוח שהטבע תלוי לגמרי באדם. ללא ספק, שכל הטבע יתחיל לשחזר את עצמו במידת תיקונו של האדם. בעל הסולם כותב כך: "כל הטבע הדומם הצומח והחי תלויים כולם רק בהאדם ולכן עולה או יורד ביחד עימו".

כהוכחה ראה את הכתבה:

באזור של צ'רנוביל התפתחה מערכת אקולוגית (אקוסיסטם) מיוחדת במינה: כל מה שלא היה יכול לשרוד בלי האדם – נכחד, וכל מה שהאדם הכחיד – להיפך, חזר ומשגשג.

חזרו לקנן העגורים האפורים, העיטם לבן הזנב, החסידה השחורה, הברבורים, תרנגולי הבר, הנשרים והברווזים. מיני הינשופים וסוגים מיוחדים של עטלפים.

סוגי עופות שונים שבפעם האחרונה נצפו באוקראינה לפני כחמישים שנה, חזרו שוב לאזור. נצפו גם שפנים, שועלים, לוטרות, בונים, אונדטרות, צבאים, איילים, עדר סוסים של פז'בלסקי (סוסי בר), עדר ביזונים ובעלי חיים נדירים נוספים. לראשונה, אחרי מאה שנים הופיעו שם דובים וחתולי בר.

יש מספיק מזון לכולם, כי התרבו סוגי החרקים השונים, הדגים והזוחלים. מימי הנהר פריפיאט שורצים דגים. משום מקום צצו סוגי צמחים נדירים, אפילו סחלבים. כתוצאה מכך, אוכלוסיית בעלי החיים הגיעה לשיא, מספרם מתאים בדיוק לכמות המזון שמסוגל לספק האזור.

אזור צ'רנוביל הוא לא אוסף של מוטציות. מתרבים שם בעלי חיים עמידים במיוחד להשפעות הקרינה הרדיואקטיבית המזיקה. וה"מוטציות" נעלמות בעצמן מתוך אוכלוסיית בעלי החיים במסגרת "הברירה הטבעית". לכן, הטבע הצומח והחי באזור צ'רנוביל הנידח מוכיח, שלא משנה מה גודלו של האסון, הכול חוזר למקומו יחסית מהר. הטבע משחזר את עצמו, רק אם בקרבת מקום לא נמצא האדם, נזר הבריאה!

ידיעות קודמות בנושא:
אחדות בין הטבע לחברה
לגלות את אחדות הטבע
חוסר ההתאמה בין שתי המערכות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest