דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החשבון הגבוה של הנברא

החשבון הגבוה של הנברא

laitman_2007-03_ba-iam_045_wp.jpg

הבורא הוא קבוע וקיים, אין בו שום שינויים. והנברא אינו יכול להרגיש משהו, שאין בו שינויים. איננו מבדילים בקבוע, איננו מרגישים. כל הרֵגָשות שלנו פועלים במדידת הניגודיות, "הכול מושׂג מתוך השוואה". אנחנו מבדילים רק במה שמשתנה, נע, הבדל ושוני בין זה לזה – בזמן, תנועה, כוח, ועוד אלפי שינויים. אך רק אם הם יהיו!

לכן הבורא מראה לנו את עצמו, נותן לנו הזדמנות להכיר אותו דרך המון שינויים, אשר אינם קיימים לא בו ולא ברצון ליהנות. אך הוא חייב לארגן מיליארדי שינויים ביחסים בינו לבין הרצון, כדי שהנברא יקבל בהם ידיעה עליו.

לאחר כל השינויים האלה אנחנו משׂיגים שלווה ושלמות. אך כדי להשׂיג זאת ולדעת את הבורא, אנחנו חייבים לעבור אותם. כל השינויים האלה הם מלאכותיים, נבראו בכוונה על ידי הבורא. רצון ליהנות ורצון להשפיע, השפעה וקבלה, קליפה וקדושה – כל זה נברא רק כדי להעביר לנו התרשמות קבועה מהבורא. ללא זה, לא היינו יכולים להבדיל בשום דבר באור הלבן. לא היינו מצליחים לזהות אפילו שהוא "לבן". לא ניתן להעביר לנברא שלמות ונצחיות יציבים – רק בזכות כמות השינויים האין סופית.

ניתן לראות זאת באיזו מידה בטכנולוגיה. כדי להעביר כל תופעה, אנחנו חייבים לבקע (לפצל) אותה, לחלק להמון פולסים, נתונים דיסקרטיים, ולהעביר אותם בתדרים גבוהים. בעזרת החלוקה הזאת, העברות של שינויים קטנטנים, קבלתם וחיבורם, אנחנו יכולים להעביר מידע בקווי תקשורת. גם אדם אחר ניתן לזהות לפי שינויים שונים שאתה מבחין בו, מפגישתך עימו. אחרת לא. אך לאחר שתאסוף את כל ההתרשמויות האלה יחד, אתה יכול לומר שכעת זיהית אותו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 17.10.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
מתמטיקה גבוהה של מדרגות רוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest