דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שתי מדרגות של ערבות

שתי מדרגות של ערבות

מי שהרצון שלו משתוקק ישר אל הבורא, מבין ותופס שהבורא מתגלה בקשר הדדי נכון בין הנשמות. הקשר הזה מתפתח בקבוצה בשני שלבים:

1. עלייה לדרגת הבינה, חפץ חסד, היכן שהאדם מרגיש את עצמו כשליח הפועל בלמעלה מהדעת. תחילה הוא משׂיג, שהוא נמצא בשליטת האגואיזם. כיצד ניתן לצאת מהמלכודת הזאת? – בעזרת הדוגמה שהאדם יכול לשאוב רק מהסביבה. אם האדם מקבל את הדוגמה הזאת למעלה מהשׂכל והרגש, מה שנקרא "למעלה מהדעת", ובתנאי שהוא פועל א) בהתאם לקבוצה ו-ב) בניגוד לעצמו – זוהי פעולה נכונה המכוונת כדי לזהות ולתקן את השבירה ובכך לבצע עלייה רוחנית.

כשאני מחזיק בערכי הסביבה ולא בערכים העצמיים שלי, אני מזמין על עצמי את פעולת האור. הרי במקרה כזה הפעולות שלי תואמות לתכונת האור, ולכן אני מזמין אור דרך הסביבה, דרך המערכת שבה אני משחזר מחדש ובונה את האיחוד. כך בהדרגה, מעוצב בי הכלי שנקרא "חפץ חסד" או "למעלה מהדעת". כתוצאה מזה, אני מנצל רק את תכונת ההשפעה, את כוח ההשפעה, את כלי ההשפעה.

מה זה אומר? – השׂכל והרגש אינם שלי, אני החלפתי את שלי לקבוצתיים, אני שליח של החברים אל הבורא. מה שהם מעריכים, אני מקבל ומבצע. לא חשוב לי כלל, מה יש שם בחבילה, למה היא נשלחה. החישוב הוא רק אחד – להתכחש לעצמי ולבצע את רצונם. כך אני עולה למדרגה הראשונה של הערבות.

2. אחר כך אני רוצה לשׂחק בתפקיד פעיל יותר, מבלי להיות מוגבל בתפקיד השליח. אני מגלה, שאני יכול להיות חוליית מעבר: לא סתם להעביר הלאה את מה שנותנים לי, אלא למשוך ולהעביר אור באופן עצמאי. זהו השלב השני, תשובה מאהבה, מעל לבינה.

כאן אני מגלה הארת חכמה ומעביר אותה לאחרים באותה הרשת שבניתי במדרגת הבינה. אני ממלא את האחרים בכל מה שרק יכול לקבל עבורם, אז אני מתחיל להרגיש את מטרת הבריאה. בעבודה הזאת אני משׂיג את הבורא, משׂיג שאין עוד מלבדו. בסופו של דבר אני רוכש השתוקקות "ישר אל הבורא" והופך להיות עָרֵב עבור אחרים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 17.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הגורל הטוב
השקעה נכונה
שלבי ההתפתחות – תמצית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest