דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החכמה של כל החכמות

החכמה של כל החכמות

שאלה: איך אני יכול לשכנע את עצמי בנחיצות של העבודה הרוחנית אם אנחנו כל הזמן מאבדים את הכיוון והכוחות בדרך הזאת?

תשובתי: להיפך, אני כל הזמן חייב לדאוג לכוחות ולכיוון הנכון לצורך העבודה. רק צריך לברר את הדברים האלה בהתאם לחוקי הבריאה, ואותם אנחנו לומדים.

חכמת הקבלה היא החכמה שכוללת את כל החכמות, היא חוקרת את הטבע הכללי האחד. אבל האנושות בינתיים אינה מבינה שהיא נמצאת ברשת הגלובלית הזאת, שהיא נמצאת בחשיכה ושורה בחוסר ידיעה מוחלט.

כדי לברר את העולם הסובב, בני האדם מחלקים אותו לחלקים נפרדים ומקשרים אותם לתחומי המדע הרלוונטיים, כגון: פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, זואולוגיה וכולי. בכך אנחנו "מגרדים" פירורי מידע מאותו ההר של החושך שבו הם נמצאים.

חכמת הקבלה, לעומת זאת, מסבירה כל תחום במונחים של החוק האחד. היא אינה מפריכה את המדעים המסורתיים הכלליים של כל המציאות. כל אותם החוקים שגילינו בעזרת המדעים המסורתיים שייכים רק לתחום קטן של התפיסה שלנו ברצון האגואיסטי. בגמר התיקון, כשהרצון הזה ייעלם, תיעלם יחד איתו הרגשת העולם הגשמי וכל החוקים שלו. המציאות הזאת קיימת רק באופן זמני, עד שנצא לתפיסת העולם האמיתי הרחב.

כל העולם שלנו קיים רק כדי שאנחנו נצא ממנו ונגלה עצמאות. הוא מאפשר לנו בסיס, נקודה התחלתית, מרכזית ועצמאית, שמנותקת מהבורא. זוהי אותה הנקודה המרוחקת ביותר מאין-סוף, השקועה ביותר בחושך, אבל דווקא מהנקודה הזאת אנחנו מתחילים את ההתקדמות שלנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 24.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים, החוקרים של הטבע העליון
מדע לחקר הבורא
למה בעולם ישנם כל כך הרבה מדעים שונים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest