תגמול אחד לכולם

החוקים שעל פיהם אנחנו מתקדמים למטרת הבריאה הם בכלל לא מקבילים לאותם החוקים שלפיהם מתקדמים האנשים שאין להם "נקודה שבלב". הם שייכים לאח"פ, ואילו אנחנו שייכים לגלגלתא ועיניים (גו"ע).

אנחנו חייבים להשיג רגש ושכל, אנחנו צריכים לדעת את המערכת, להתמצא בה ולדעת להפעיל אותה, כשאנחנו דומים לבורא לפי החוקים של ה"ראש", כדי להשיג את מחשבת הבריאה. אנחנו צריכים לנהל את כל הבריאה כאילו במקום הבורא. זהו תפקידו של ה"ראש".

הבורא ברא עולם אין-סוף, ואנחנו, בעבודה שלנו בקו ובעיגולים בונים מסביב לאין-סוף "ראש", שבו נמצאת מחשבת הבריאה שנסתרת מאיתנו היום. אנחנו עובדים בתוך מלכות דאין-סוף ובונים בה את הרצונות שלנו. על ידי זה שאנחנו נעים בקו אנחנו בונים כל הזמן "ראשים" חדשים בהידמות שלנו לבורא, עד שמכל הפעולות אנחנו משיגים אותו.

ואז כל ה"ראשים" הפרטיים האלה מתחברים ל"ראש" הכללי שמהווה את היחס, המחשבה, תחילת הבריאה. אנחנו מגיעים לנקודה הזאת שממנה הכול התחיל, ונכללים בתוכה. זאת העבודה של גלגלתא ועיניים.

והרצונות של האח"פ עוזרים לנו בעלייה הזאת. הם מהווים את אותו ה"חומר" שמעליו אנחנו עולים, עד שאנחנו מסיימים את תפקידנו. כמובן, הם כלולים במערכת המשותפת איתנו, ויש להם את כל הדרוש. אבל במערכת הזאת קיים חלק שמקבל החלטות וחלק שמממש אותן, עד שבסופו של דבר, בגמר התיקון, ייעלמו כל ההבדלים. ואז כולם יתמזגו לשלם אחד באמצעות פעולת האיסוף שנקראת "רב פעלים מקבציאל".

אנחנו איננו מבינים בינתיים כיצד יתחברו זה עם זה החלקים ששייכים לגו"ע ולאח"פ. בינתיים, קיימת בדרך "חלוקת עבודה" מאוד ברורה, והתגמול אצלנו הוא אחד לכולם, בכך אנחנו שווים. יתרה מכך, בגמר התיקון האורות הגדולים ביותר ייכנסו לכלים הגדולים ביותר, לרצונות של האח"פ.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 24.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חיכינו, וזה הגיע
חלוקת היגיעה הרוחנית
כל אחד חי עבור אחרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest