החינוך לפני הכול

משך כל ההיסטוריה של ההתפתחות שלנו, מלבד התקופה שבה ישראל היה קיים כעם רוחני, מיציאת מצרים ועד לחורבן הבית – משך כל 2000 השנים האחרונות המקובלים יצרו ביניהם קבוצות קטנות וזה היה מספיק. אולם עכשיו אנחנו צריכים לבנות את המערכת החדשה הזאת של השפעה הדדית – בצורה מוחשית לחלוטין, כמו כל המערכות והקשרים שפועלים בעולם הזה. כלומר לא רק ביחסים הפנימיים בינינו, כקבוצות מקובלים שמגלים ביניהם את תכונת ההשפעה. תכונת ההשפעה הזאת חייבת להתגלם עכשיו בחומר של העולם שלנו!

זה צריך להיות יישום מלא של התכונה הרוחנית הזאת בחיינו, כלפי כל העמים, התעשייה והמסחר, ביחס של האדם עם העולם ועם החברה, בכל מערכות החיים. זה צריך לבוא לידי ביטוי בכל שלב, בכל פרט ובכל חלק של היחסים החומריים, בכל חיי היום יום שקשורים לאוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, שליטה, מושכלות – כל הדברים שישנם בעולם הזה צריכים להתקיים בכוונה להשפיע.

ולפני הכול חייב להיות חינוך חדש, ולאחר מכן כבר ניתן להתחיל בתיקונים. מפני שאם נתחיל לתקן את החברה לפני שנתקן את עצמנו – רק נקלקל אותה עוד יותר. העולם יהיה גרוע עוד יותר, כדי להראות לנו את הקלקול שלנו!

אם אתה לא מזהה עכשיו שאתה מקולקל מבפנים, ואתה מתכוון לשנות משהו מבחוץ, כל השינויים שתבצע יכריחו אותך לחזור ולתקן קודם כל את עצמך. ומתוך התיקון הפנימי שלך, תוכל לצאת לשינויים חיצוניים – מבפנים החוצה. רק בצורה כזאת אנחנו צריכים לתקן את המציאות.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 06.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
לא ברגים, אלא בוראי העולם החדש
כלכלה לפי נוסחת האיזון
מלחמת גוג ומגוג – מבעד לחלון או בתוך הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest