דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מלחמת גוג ומגוג – מבעד לחלון או בתוך הנשמה

מלחמת גוג ומגוג – מבעד לחלון או בתוך הנשמה

מתוך המצב המסובך בארץ ובעולם, נעשה ברור יותר מדוע בעל הסולם מתעקש על כך שקודם כל צריך לשבת על ספסל הלימודים וללמוד. זה מה שנחוץ לנו, אחרת לא נוכל להתייחס בצורה נכונה לכל מה שמתרחש.

זה לא אומר שאני חייב לאהוב את האויבים שלי. נאמר ש"מגלגלים חובה על ידי חייב", אבל אין לי סיבה לשנוא אותם. אני צריך לדעת רק דבר אחד: כיצד עליי להכין את עצמי לחיבור ובאלו צורות. רק כך ניתן לנתץ את העוינות, רק על ידי חיבור כזה שמתגלה בתוכו הכוח העליון.

אם הוא יתגלה, אנחנו נבריח את כל הקליפות. פשוט אין לנו ברירה. בצורה כזאת הבורא לוחץ עלינו, מפני שאחרת לעולם לא נגיע לכך שישרה בנו הכוח הרוחני, הקדושה. בלעדיו אין לנו שום סיכוי לשרוד. אני מקווה שנצליח להעביר את זה לעם, יחד עם אותו הלחץ שמופעל עלינו כביכול מבחוץ, כלומר מלמעלה, ונצליח להגיע לחיבור.

וזאת בעצם "מלחמת גוג ומגוג". דרך כל העמים, דרך כל האפשרויות וההזדמנויות, הבורא לוחץ עלינו, ואנחנו חייבים להתחבר. זה כמו ביציאת מצרים; הלחץ הולך וגובר, עד שלא נשארת לנו ברירה ואנחנו בורחים. אחרת לא נרצה לברוח מהאגו שלנו, ונהיה מוכנים להמשיך לחיות בו לנצח.

לכן אין לנו ברירה, אנחנו נצטרך לעבור את "מכות מצרים", את הלחצים. ככל שנבין אותן טוב יותר, כך המכות האלה יהיו פחות חומריות ויותר פנימיות: בהבנה, בהכרה, בחיפוש, בבירור. הן יהיו יותר מהירות, בדרגה אחרת. אם המכה מתממשת בחומר הגשמי, היא פי מיליארד יותר קשה וממושכת.

ההבדל בין המדרגות הוא כזה, שכל דרגת הדומם שווה לצומח אחד! נסו להעריך את הפרופורציה הזאת: על כף מאזניים אחת מונח כל החומר הדומם של היקום, ובכף השנייה גבעול דשא אחד. אתם מתארים לעצמכם איזה הבדל עצום זה, אם אנחנו עולים בסך הכול בדרגה אחת בבירורים ובתיקונים שלנו, ובמיוחד כשעולים מדרגת החי לדרגת המדבר! ואת זה אנחנו יכולים לעשות במקום המכות שמחכות לנו בדרגת הדומם.

הרי כמה מכות וייסורים נצטרך לעבור במדרגה הזאת… לכן כל העבודה של כולנו עכשיו היא רק לעלות כמה שיותר מהר! ולצורך זה כולנו צריכים לשבת על ספסל הלימודים וללמוד. ללמוד, כדי להבין במקצת מה קורה איתנו ועם העולם, ולמה זה קורה בצורה כזאת! אני צריך להסביר את זה גם לעצמי וגם לכל העולם. אין לנו נשק אחר חוץ מההסברה! והמצב פשוט מחייב.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 05.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
משחק שחמט ללא מפסידים
לאן תיטה כף המאזניים העולמית
ʺמי אשם?ʺ, שאלה רטורית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest