דף הבית / אהבה / זוגיות / החינוך האינטגרלי של בני הזוג

החינוך האינטגרלי של בני הזוג

שאלה: אנחנו נעביר 7-8 שעות ביום בקבוצת החינוך האינטגרלי. האם אני יכול ללכת לשם לבד או עם אשתי?

תשובתי: אני לא יודע האם אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם והאם אתם מחליטים על זה בעצמכם.

הבעיה היא, שקודם כל צריך להכין את בני הזוג, ללא כל קשר לקשר הרגיל ביניהם, כדי שהוא לא יפריע להם. אנחנו צריכים להתייחס אליהם כאל ילדים, ולאפשר לילדים המבוגרים האלה לא להיות תלויים בהרגלים שלהם.

נניח שאתם באים לקבוצה. לא מקבלים אותך יחד עם אשתך. קודם כל צריך להכין אתכם בנפרד, לעשות ממך גבר בוגר, וממנה אישה בוגרת. אתם צריכים לרכוש הרגלים אינטגרליים, להבין את המערכת של הקשר ההדדי: הקשר החברתי, הקשר המשפחתי, הקשרים עם הילדים, גם בצורה תיאורטית וגם בצורה מעשית, כתוצאה מכך שאתם משחקים בזה יחד עם אנשים אחרים.

לאחר מכן כבר אפשר לאפשר לאנשים לגשת ללימוד הפרקטי האמיתי, כלומר עם בני הזוג, לאחר שכבר הצטבר אצלם איזשהו פוטנציאל שלילי וחיובי. לא כל כך פשוט להתעלות מעל זה, מפני שבני הזוג רגילים לאלמנטים מסוימים של התנהגות זה כלפי זה, או לתגובה קבועה לפעולה מסוימת של האחר.

נצטרך להתעלות בהדרגה מעל לכל זה. לכן אנחנו צריכים קודם כל להוציא את האדם ממצבו הקודם, לתת לו מערכת חדשה של יחסים הדדיים, ולאחר מכן להכניס אותו אליה בהדרגה.

אבל אנחנו לא מנתקים את האדם ממשפחתו. כלומר, בזמן שבני הזוג ממשיכים לתפקד במשפחה בצורה נורמלית כבעל או כאישה, אנחנו צריכים, במקביל לכך, להעלות כל אחד מהם מעל לעצמו, מבלי לגעת ביחסים ההדדיים האישיים שלהם.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינטגרלי, 12.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך משותף או נפרד?
הערובה לבריאות האדם, המשפחה והחברה
איפה אתם, הגברים האמיתיים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest