דף הבית / כלכלה / כסף / משבר האליטות הוא תופעה עולמית

משבר האליטות הוא תופעה עולמית

 

דעתו של הכלכלן מיכאיל חזין: "עלינו לדון לא בשלטונות אלא באליטות, מפני ששם נמצאת הבעיה. הפעילות של "לכבוש את וול סטריט" ופעילויות דומות במדינות אחרות הן ההצעה של החברה לאליטה לשנות את היחס ולחלק את המשאבים. אך בכל מקום האליטות מסרבות. 

הסיבה לכך היא, שבמערב של שנות ה-60 הבקרה החברתית והמדינית על האליטות הפיננסיות נחלשה. הדבר הוביל לעלייה ברמת החיים ולסופו של הפרויקט הסובייטי. עם זאת, האליטה הפיננסית המערבית קיבלה זכויות מיוחדות נרחבות וכיום היא אינה מתכוונת לוותר עליהן. 

בנוסף לכך, במערב נוצרה שׂפה לתיאור הכלכלה, המערכות החברתיות, המדינה, ההיסטוריה וכדומה, שאינה רואה את חורבן המערכת הנוכחית. כלומר, אי אפשר לתאר בשפה הזאת את הבעיות הנוכחיות. ניתן לראות זאת על פי חולשתה של המחשבה הכלכלית המודרנית. 

ברוסיה כלל לא קיימת שפה לתיאור העולם המודרני. ויתרנו על השפה של מרקס, השפה המערבית אינה מתאימה לנו, משום שהאליטה הרוסית הנוכחית ושיטותיה אינן נראות טוב בשפה הזאת, מה שדי מעצבן את האליטות הרוסיות. 

האם כדאי לנסות ליצור שפה חדשה ומשותפת לתיאור העולם החדש? אבל אז חלק ניכר מהאליטות הרוסיות והמערביות לא ייכללו באליטה החדשה. מי שכן ייכלל בה הם דווקא אלה שיתחילו ויבצעו את הפרויקט הזה". 

התייחסותי: מי שמסוגל לתאר את הפרויקט החדש הם אלה שמתארים לעצמם בבירור את מצבו העתידי של העולם. נכון להיום, מלבד המקובלים של "בני ברוך" אין כאלה אנשים וגם לא יכולים להיות. מפני שרק חכמת הקבלה חוקרת את המדרגה החדשה של התפתחות האדם והחברה. הרי היא אינה תוצאה של ההתפתחות הליניארית של הצורה האגואיסטית שבה התפתחנו במשך אלפי שנים. רק חכמת הקבלה חוקרת את תיקון האדם והעולם, שאותו עלינו לממש. לכן היא הייתה נסתרת מהאנושות ומתגלה רק בימינו. האליטה העתידית של העולם הם אלה שמשנים את עצמם ועוזרים לעולם להשתנות באמצעות הפצה ויישום של שיטת החינוך האינטגרלי של האדם. 

ידיעות קודמות בנושא:
חוסר היציבות של חוסר השוויון
התפכחותה של אמריקה
אם אי אפשר לעצור את התהליך, צריך להוביל אותו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest