דף הבית / חינוך, ילדים / החיים חלפו כמו חלום

החיים חלפו כמו חלום

שאלה: האם האדם יודע מה הוא רוצה באמת?

תשובה: הוא אף פעם לא יודע. תשאלו אנשים מבוגרים, והם יגידו לכם, "אנחנו אפילו לא שמנו לב איך החיים עברו, ומה עשינו בהם. פתאום הם חלפו. אני זוכר את עצמי בגיל 20, קצת בגיל 30, ושלושים-ארבעים השנים האחרונות אני אפילו לא זוכר".

שאלה: אבל אפשר לחיות את החיים באופן מודע. מה מפריע לנו? נניח, ההורים שלי היו אומרים לי כשהייתי ילד: "שים לב לעצמך, אתה זה רצון?".

תשובה: לו היו מחנכים אותנו איך לתפוס את החיים בצורה הנכונה! לו המשפחה ובית הספר היו מחנכים אותנו, אז זה היה אחרת! היכן המשפחה הזאת ובית הספר הזה?! אין אותם!

ההורים שלי לא ידעו איך לחנך אותי, לא לימדו אותם בבית הספר, לא לימדו גם אותי. התוצאה היא שאני כזה: חייתי את חיי בלי לדעת איך צריך לחיות אותם, חינכתי את ילדיי גם בלי לדעת איך לחנך אותם, והם כבר מחנכים את נכדיי, גם בלי לדעת איך.

כך אנחנו הולכים מדור לדור. אם אתה מסתכל על האנושות מהצד, אתה רואה שההתנהגות שלנו לחלוטין אינה מתאימה לאינטליגנציה שלנו, ליכולות הפנימיות שלנו! תראו על מה אנחנו מבזבזים את עצמנו!

לכן, הבעיה העיקרית של האנושות היא החינוך. אם היינו מחנכים דור אחד בצורה נכונה, היינו מתקנים את כל האנושות, היינו משנים את כל החיים על פני כדור הארץ.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 11.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שאיפה למנוחה
מה חסר לנו?
סקירה קצרה של הקורס ללימוד אינטגרלי – חינוך ילדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest