דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיים במעבר הגבול בין חיים למוות

החיים במעבר הגבול בין חיים למוות

הערה: אחת הבעיות של האנושות היום אלה התאבדויות. כל 40 שניות מתרחשת התאבדות בעולם (800,000 בשנה). בארה"ב רמת ההתאבדויות משנת 1999 גדלה ב – 30%. לאחרונה התאבדו אנשים די מצליחים: אנטוני בורדן, טבח ידוע ומנחת טלוויזיה ב – CNN, אחותה הקטנה של מלכת הולנד. האם אתה יכול להסביר את התופעה הזו?

תשובתי: ריקנות. אין כלום. זו ריקנות שלוחצת, קורעת לגזרים, לא נותנת להירדם, אי אפשר לדחוק אותה פנימה אפילו על ידי סמים. לאדם הפשוט לא נותר שום פתרון אחר. עלינו להסתכל בצורה נכונה על החיים ולהתחיל לעסוק בחינוך.

שאלה: לְמה האדם צריך להגיע?

תשובתי: לידיעת משמעות החיים. ומשמעות החיים מובנת, כאשר אתה עובר את הגבול של חיים ומוות. רק אז, כאשר החיים שווים פחות מאשר הם עצמם, אתה יכול לשקול בצורה נכונה את הסיבה שלמענה כדאי לחיות ולעלות מעל לאגו שלך, למעלה מהחיים שלך.

שאלה: דווקא כאשר אני לא נאחז בהם, לא אוחז באף רצון?

תשובתי: לא רק שלא נאחז, אלא חי מזה שכל דקה אתה מוותר על האגו שלך ומתעלה מעליו. אתה כל דקה נמצא מעל המוות, וכאילו חווה אותו. בזה מסתכם הניתוק מהעולם שלנו וכניסה לעולם העליון.

הערה: זה קשה מאוד.

תשובתי: זה לא קשה, זו הזדמנות עבור כולנו לחיות חיים מאושרים.

שאלה: כלומר, לא צריך להעריך את החיים האגואיסטיים שלי?

תשובתי: אדם שרוצה להשיג את הקיום האמיתי, צריך לבוז לחיים האלה כפי שהם עצמם, ולהעריך אותם רק כמצע, כיסוד לבנות על פניהם חיים עליונים. וחיים עליונים, למעלה מהמוות, הם כאשר אתה בכל רגע מת בצורה בהמית וגדל ברוחניות.

התפתחות רוחנית, זה לא חיים למען עצמך, אלא למען מי שמחוצה לך, למען הבורא, או למען המערכת, למען האנושות, לא חשוב למען מה, העיקר, לצאת מה"אני" שלך.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 12.6.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest